Nowoczesne budownictwo opiera się obecnie na konstrukcjach stalowych, Stalowe szkielety posiadają m.in. mosty, wiadukty, wieżowce, stadiony, a także centra handlowe i obiekty magazynowe oraz produkcyjne. Adresy i dane kontaktowe najlepszych firm zajmujących się produkcją i montażem konstrukcji stalowych na Mazowszu można znaleźć wpisując konstrukcje stalowe mazowieckie do wyszukiwarki internetowej. Ze względu na duże zapotrzebowanie na tego typu rozwiązania w ostatnim czasie powstało wiele nowych firm wykonujących takie usługi. Podstawą dobrego działania każdej firmy, niezależnie od branży, jest sprawna księgowość wsparta odpowiednim oprogramowaniem komputerowym. Specjalistą w tej dziedzinie jest raks.
Most jest budowlą architektoniczno – inżynieryjną mający połączyć dwa brzegi rzeki (kanału), doliny lub jest przerzucony nad jakimś terenem w celu ułatwienia komunikacji. Składa się z pomostu i podtrzymujących go podpór. Konstrukcje umożliwiające pokonanie przeszkody budowano od zawsze, bo miały one ludziom ułatwiać życie. Każdy most jest inny. Mamy mosty drogowe, kolejowe, drogowo – kolejowe, kanałowe i kładki dla pieszych. Z względu na różnorodność rozwiązań konstrukcyjnych wyróżnia się mosty stałe (belkowe, łukowe, wiszące) i mosty ruchome (klapowe, obrotowe, podnoszone).
Ludy pierwotne ograniczały budowę mostów do jednej lub kilku powiązanych ze sobą kłód drewnianych lub mostów wiszących z lian. W starożytności ogromnym osiągnięciem było zbudowanie w V w. p.n.e. przez wojska Dariusza I Wielkiego mostu pontonowego przez Bosfor. W okresie Cesarstwa Rzymskiego nastąpił znaczny rozwój budowy tych konstrukcji. Przykładem jest Most Trajana na Dunaju. Z tamtego okresu wiele kamiennych mostów łukowych przetrwało do dziś. W Średniowieczu zaniechano ich budowy – wyjątek stanowi Most Karola w Pradze i dopiero na XVIII wiek datuje się szybki rozwój tej dziedziny.
W 1779 roku w Coalbrookdale nad rzeką Severn w Anglii postawiono pierwszy na świecie most, w którym użyto innych niż drewno i kamień materiałów. Miał rozpiętość trzydziestu przęseł i powstał z elementów żeliwnych. Po II Wojnie Światowej, jako materiał konstrukcyjny mostów zdobył popularność beton sprężony. Umożliwiło on budowanie mostów o znacznie większej rozpiętości przęseł.