Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Legnica
Testowanie mostu nad Kaczawą

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Rozpoczęły się odbiory techniczne na zbiorczej drodze południowej. Jednym z najważniejszych była dzisiejsza (12 października) próba obciążeniowa mostu. Jego nośność testowały cztery ciężarówki z łącznym ładunkiem 140 ton.
Testowanie mostu nad Kaczawą

Testowanie mostu nad Kaczawą
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

Najdłuższy most na Kaczawie jest już prawie ukończony. Dzisiaj były prowadzone próby obciążeniowe – statyczne i dynamiczne. Przeprowadzili je fachowcy z Politechniki Gliwickiej. Na czym polegały?

Podczas testów statycznych ciężarówki z ładunkiem były ustawione nad przęsłami. Przez kilka godzin czujniki badały m.in. naprężenia, osiadanie przęseł i podpór mostowych. Badania te wypadły pomyślnie.

Z kolei podczas testów dynamicznych ciężarówki jeździły po moście z prędkością 10, 30 i 50 km/h. Dodatkowo jeszcze przejeżdżały przez ułożoną na jezdni belkę, sprawiającą, że obciążenia i drgania były większe.

Most na drodze zbiorczej południowej jest kategorii A, czyli najwyższej. Jego nośność wynosi 40 ton.

- Do zakończenia prac zostało już niewiele – mówi Grzegorz Gajewski, kierownik budowy. – Na pewno będzie to w tym roku.

Dzisiaj też wylana została warstwa ścieralna asfaltu, tzw. cicha nawierzchnia, na ul. Bielańskiej. Dzięki właśnie takiej nawierzchni zminimalizowane zostaną uciążliwości dla mieszkańców, związane z halasem drogowym. Niebawem ostatnia warstwa asfaltu będzie kładziona na wiadukcie i drodze w kierunku ul. Jaworzyńskiej. Na ukończeniu są chodniki i ścieżki rowerowe. Trwają ostanie prace na trzech parkingach, które pomieszczą około 500 samochodów.

Przypomnijmy zakres tej jednej z największych inwestycji drogowych w naszym mieście:

- najdłuższy w Legnicy most na Kaczawie (119 m),

- ok. 1600 m drogi od ul Jaworzyńskiej do skrzyżowania z al. Rzeczypospolitej wraz z chodnikami, zatokami autobusowymi, obustronnymi ścieżkami rowerowymi,

- cztery mniejsze mosty nad Młynówką,

- dwa ronda (po jednym z każdej strony Kaczawy),

- parkingi na prawie pół tysiąca miejsc dla dojeżdżających na Stadion Orła Białego, do Letniego parku wodnego przy Stromej i odwiedzających park Miejski,

- podziemne przejście dla pieszych łączące Letni park wodny przy ul. Stromej z parkiem Miejskim,

- 14 km kabli i rur podziemnych,

- ponad 2,5 km kanalizacji deszczowej i 1600 m sieci Legman,

- usunięcie ok. 3 km podziemnych kolizji z sieciami gazowymi, energetycznymi i telekomunikacyjnymi.


otomedia.pl



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Wtorek 16 kwietnia 2024
Imieniny
Bernarda, Biruty, Erwina

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl