Wszystko się kiedyś psuje
Rozrusznik nie jest nieśmiertelny. Prędzej czy później każdy z nas będzie musiał go wymienić. Jednak można to zrobić taniej. Zwłaszcza, że nowy kosztuje od 200 zł do nawet 600 zł. Wszystko zależy od tego, jaki mamy model samochodu. Jednak nie zawsze trzeba kupować nowy, jeszcze pachnący rozrusznik. Jest to jeden z tych podzespołów, który wcześniej daje nam znać, że coś z nim nie tak. Jeżeli nie zignorujemy „wołania” rozrusznika, unikniemy kosztownych napraw.
Rozrusznik mówi do ciebie
Wielu kierowców ignoruje to, co chce przekazać im ich samochód. Uznają oni, że stukanie, pukanie i inne dźwięki są naturalne dla każdego samochodu i odkładają wizytę u mechanika do ostatniej chwili. Zwykle wtedy jest już za późno na kosmetyczne naprawy i trzeba im poświęcić sporo czasu i jeszcze więcej pieniędzy. Nie inaczej jest w przypadku rozrusznika. To nie jest tak, że on dziś działa a jutro nie. Zanim dojdzie do jego całkowitego uszkodzenia wysyła kierowcy czytelne sygnały. Jakie? Jeżeli rozrusznik w twoim samochodzie hałasuje, „nie kręci”, kontrolki przy odpalaniu przygasają lub pracuje ze zbyt małą siłą, która nie wystarcza do obracania wałem korbowym dostatecznie szybko – nie ignoruj tego. Nawet jeżeli po kilku próbach uda ci się odpalić samochód, powinieneś czym szybciej udać się do mechanika. Pamiętaj jednak, że długotrwałe kręcenie rozrusznikiem, jeśli silnik nie chce się uruchomić, grozi zniszczeniem rozrusznika.
Zrób to taniej
Jeżeli mechanik stwierdzi, że nie jest jeszcze za późno, twój portfel jest uratowany. Bardzo możliwe, że zepsuła się tylko jedna z wielu części rozrusznika. Do wymiany może być wirnik, szczotki, łożyska lub pierścienie. W takim wypadku nasz rozrusznik Wrocław będzie żył. Szybka wymiana i będzie on jak nowy. Jednak jeżeli przegapiliśmy moment, w którym powinniśmy naprawić nasz rozrusznik, sprawa nie jest przegrana. Nie musimy wydawać od razu pieniędzy na zakup nowego. W wielu warsztatach specjalizujących się w rozrusznikach i alternatorach, można kupić używane podzespoły. Używany nie znaczy w tym wypadku zły, ponieważ są one w pełni zregenerowane. Jest to rozrusznik, w którym wszystkie zużywające się podzespoły zostały wymienione na nowe. Decydując się na zakup zregenerowanego rozrusznika oszczędzamy kilkadziesiąt złotych w porównaniu z nowym.