Każdego roboczego dnia 2019 roku w Ratuszu wydawano średnio 314 decyzji administracyjnych. Wymaga to wielkiego zaangażowania i profesjonalizmu kadry urzędniczej. Najwięcej decyzji sporządzono w Wydziale Finansowym (44.505) i Wydziale Spraw Obywatelskich (29.065).
O rzeczywistej, ogromnej skali spraw, jakie mieszkańcy mają do załatwienia w Urzędzie Miasta Legnicy, najdobitniej świadczy ilość wydawanych przez magistrackich urzędników w ciągu roku decyzji administracyjnych.
Dotyczą one m.in. pozwoleń na budowę, zgody na warunki zabudowy, zamiany użytkowania wieczystego na prawo własności, spraw finansowych, podatkowych i dziesiątków innych. Każda taka decyzja wymaga nie tylko złożenia przez zainteresowanego klienta wymaganych dokumentów, ale ich gruntownej analizy przez pracowników magistratu pod kątem zgodności z prawem i wydania postanowienia w odpowiednim terminie.
Spośród wszystkich wydanych decyzji zaledwie 15, czyli 0,019 proc. zostało uchylonych i przekazanych do ponownego rozpatrzenia. Ilość takich uchyleń z roku na rok maleje (0,030 proc. w roku 2017 i 0,020 proc. w roku 2018). Te ostatnie wielkości wystawiają dobre świadectwo rzetelnego i zgodnego z prawem działania legnickich urzędników samorządowych.