Właśnie klienci wydziału spraw obywatelskich Urzędu Miasta (w Akademii Rycerskiej, Chojnowska 2), są tego dobrym przykładem. Wykazali się bowiem mobilnością i otwartością na nowe, elektroniczne formy załatwiania spraw urzędowych.
- Za pośrednictwem profilu zaufanego klienci składali wnioski o dowody osobiste, załatwialiśmy sprawy meldunkowe oraz zmiany w ewidencji działalności gospodarczej. Drogą elektroniczną przyjmowaliśmy zgłoszenia kupna i sprzedaży pojazdów. Codziennie ponad 20 osób za pośrednictwem profilu zaufanego, bez oczekiwania w kolejce, składało wnioski o rejestrację pojazdów. W ciągu zaledwie dwóch, trzech dni klienci odbierali dokumenty komunikacyjne o umówionej godzinie – mówi z satysfakcją dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich, Dorota Leszczyńska-Labben.
Legniczanie, nie wychodząc z domu, o dowolnej porze mogą nadal korzystać z elektronicznej formy załatwiana spraw w tym wydziale.
- Gorąco do tego zachęcamy - dodaje pani dyrektor. - Unikną Państwo oczekiwania w kolejkach, co w czasie epidemii stanowi zagrożenie zdrowotne, ale przede wszystkim wygodnie, przy własnym komputerze załatwicie swoją sprawę bez konieczności poświęcania czasu na wizytę w wydziale.
Oto wykaz spraw, które załatwiamy zdalnie w 100 procentach, bez konieczności wizyty w urzędzie:
- zameldowanie na pobyt stały i czasowy,
- wymeldowanie,
- zgłoszenie zmian w CEDG,
- zgłoszenie zakupu pojazdu,
- zgłoszenie zbycia pojazdu,
- oświadczenie o wartości sprzedaży napojów alkoholowych,
- wszelkiego rodzaju zaświadczenia,
- udostępnianie danych.
Oto wykaz spraw, których czas załatwiania zredukowany jest dla naszych klientów do minimum:
- odbiór dowodu osobistego (złożenie wniosku przez profil zaufany),
- odbiór dokumentów po rejestracji pojazdu lub złożenie wniosku o wymianę dowodu rejestracyjnego drogą elektroniczną za pośrednictwem profilu zaufanego,
- odbiór prawa jazdy po elektronicznym złożeniu wniosku o jego wymianę,
-odbiór dokumentów przewozowych (licencje, zezwolenia po elektronicznym złożeniu wniosku o wydanie).