Tak wynika z badania TNS OBOP, które zostało przeprowadzone na zlecenie Forda na przełomie stycznia i lutego br. Zbadano wszystkie aspekty funkcjonowania serwisów. Sprawdzano też poziom zadowolenia klientów. Wyniki badania wypadły korzystnie dla wszystkich autoryzowanych serwisów Forda w Polsce.
Aż 91 proc. klientów poleciłoby skorzystanie z serwisu tej marki rodzinie lub znajomym. Dlaczego? Bo zdaniem respondentów, pracownicy serwisów Forda są punktualni, uprzejmi, a co najważniejsze – kompetentni, wykazując się rzetelnością i profesjonalizmem w swojej pracy. Klienci podkreślali też sprawność w wykonaniu usługi, a w przypadku napraw - stosowanie wysokiej jakości oryginalnych części. Serwis dba także, by każde auto po przeglądzie lub naprawie, wróciło do właściciela czyste.
Badania OBOP-u wskazały też poziom cen usług w serwisach. Okazuje się, że koszt napraw i przeglądów w serwisach Forda jest zbliżony do cen, jakie obowiązują w serwisach innych marek. Jednak w wielu segmentach serwis Forda bije konkurencję na głowę, oferując swoim klientom najtańsze usługi. Dotyczy to m.in. przeglądów w popularnym segmencie B – dla Forda Fiesty. W porównaniu do poprzednich lat spadł koszt przeglądów Forda Transita czy cena sprzęgła dla modelu Mondeo. W porównaniu do 2006r. w serwisach Forda najmniej wzrosły ceny takich usług, jak wymiana oleju z filtrem (Ford Transit), klocków i tarcz hamulcowych (Ford Fiesta), świec zapłonowych (Ford Fiesta i Focus), sprzęgła (Ford Focus).
– Jako marka Ford od lat mamy ogromne doświadczenie, a teraz przyszedł czas na dostosowany do potrzeb klientów serwis. Wyniki badań pokazują, że w ostatnich dwóch latach wykonaliśmy duży krok naprzód. Na obecnym etapie rozwoju rynku, klient oczekuje usługi nie tylko umiarkowanej cenowo, ale i najwyższej jakości. I my tą jakością wygrywamy z innymi - mówi Dariusz Lech, dyrektor Działu Serwisu i Części Zamiennych w Ford Polska.
Na wzrost zadowolenia klientów wpływ miała także bogata oferta. W ostatnich miesiącach serwis Forda zaproponował bowiem nowe rozwiązania, m.in. Assistance 12, czyli bezpłatny assistance w całej Europie w ciągu minimum 12 miesięcy od przeglądu serwisowego (lub do następnego przeglądu), usługę „Hotel Opon” – sezonowe przechowywanie opon w warunkach sprzyjających utrzymaniu parametrów opon, gwarancję na wszystkie samochody używane sprzedawane w całej sieci Forda. W serwisach nastąpiła wyraźna poprawa w segmencie aut dostawczych - wydzielone, wygodne parkingi, priorytetowe przyjęcie do serwisu, samochody zastępcze lub usługa dowozu.
By przekonać się, na ile przedstawione wyniki badań TNS OBOP są wiarygodne i odzwierciedlają rzeczywistość, wystarczy skorzystać z usług Auto Serwisu firmy RE-WO, autoryzowanej stacji Forda w Lubinie.