Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Legnica
Postęp prac na budowie zaplecza taboru Spółki Koleje Dolnośląskie S.A.

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
W Legnicy trwa rozbudowa zaplecza technicznego do obsługi i serwisowania taboru Spółki Koleje Dolnośląskie S.A. Obiekt zostanie oddany do użytku jeszcze w tym roku. Pomimo zimowej aury prace budowlane postępują.
Postęp prac na budowie zaplecza taboru Spółki Koleje Dolnośląskie S.A.

Postęp prac na budowie zaplecza taboru Spółki Koleje Dolnośląskie S.A.
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Postęp prac na budowie zaplecza taboru Spółki Koleje Dolnośląskie S.A.
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Postęp prac na budowie zaplecza taboru Spółki Koleje Dolnośląskie S.A.
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

W ramach podpisanej rok temu umowy, powstaje obiekt, który będzie służyć jako zaplecze techniczne. Nowy budynek zostanie dobudowany do już istniejącej i użytkowanej hali serwisu taboru. Generalnym wykonawcą inwestycji jest firma ALSTAL Grupa Budowlana, która ma doświadczenie w tego typu inwestycjach - w ubiegłym roku zakończyła podobny projekt dla Kolei Wielkopolskich w Wągrowcu.

- Na budowie trwają roboty dachowe, instalacyjne, elektryczne, a także torowe. Rozpoczęliśmy montaż ślusarki okiennej oraz konstrukcji systemu odciągu spalin. Równocześnie realizujemy roboty żelbetowe związane z betonowymi kanałami rewizyjnymi, a także prace tynkarskie wewnątrz. – powiedział Robert Zawadzki, Kierownik Budowy z firmy ALSTAL Grupa Budowlana.

Prace budowlane realizowane są przy ulicy Pątnowskiej 1 w Legnicy, tuż obok funkcjonującego zakładu i hali serwisowej Kolei Dolnośląskich, w sąsiedztwie czynnych torów kolejowych. Do wykonania torów dojazdowych wykorzystanych zostanie 5190 metrów bieżących szyn, 1600 ton kruszywa, a także ponad 1300 podkładów pod szyny.

- W najbliższym czasie rozpoczniemy układanie płytek w hali myjni, a także zabezpieczanie żywicą kanałów serwisowych. Dodatkowo szykujemy się do montażu bram i drzwi, a także wykonania posadzek przemysłowych. – dodał Robert Zawadzki.

O inwestycji

Nowoczesne zaplecze techniczne podzielone będzie na trzy hale z pięcioma torami przejazdowymi o długości do 110 m.b. Pierwszą z nich będzie hala myjni automatycznej, drugą hala napraw, w której znajdą się trzy tory z kanałami rewizyjnymi, a trzecią część stanowić będzie hala tokarki podtorowej.

Nad halą myjni zlokalizowane zostanie zaplecze socjalno-biurowe. Nowy obiekt będzie mieć niemal 14 metrów wysokości, a powierzchnia całkowita wyniesie ponad 6500 m2.

Na terenie inwestycji powstanie także zbiornik podziemny na paliwo wraz z dystrybutorem, wiata magazynowa o powierzchni 140 m2, niezbędna infrastruktura techniczna, tereny zielone, a także 28 miejsc parkingowych. Na dachu budynku zainstalowane zostaną panele fotowoltaiczne.


otomedia.pl



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Wtorek 23 kwietnia 2024
Imieniny
Ilony, Jerzego, Wojciecha

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl