Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Legnica
Imponująca generacja - nowy seat ibiza

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Nowy seat Ibiza łączy w sobie hiszpański temperament, japońską precyzję, niemiecką technologię i włoski styl.

Czwarta odsłona Ibizy to najbardziej imponująca generacja tego modelu.

Od swoich poprzedniczek nowa Ibiza wyróżnia się przede wszystkim drapieżnym wyglądem. To zasługa światowej klasy projektanta Luka Donckerwolke’go, autora Lamborghini Murcielago i Gallardo. Nowy styl Ibizy przejawia się w charakterystycznej geometrii kształtu. Kompletnie zmieniono przód pojazdu – przednie reflektory i atrapę chłodnicy schowano pod linię maski, co daje efekt oryginalnego konturu grotu. Potężny wlot powietrza pod przednim zderzakiem, muskularne tylne błotniki i wyraźnie odznaczone nadkola mają uzmysłowić kierowcy, że dosiada auta o sportowym zacięciu. Sportowy charakter Ibizy widać w środku. Projektanci postarali się unowocześnić wnętrze. Od razu rzucają się w oczy tunele zegarów z podświetlonymi soczystą czerwienią wskazówkami pomiarowymi na głównej konsoli. Z rozmachem zaprojektowano kratki obiegu powietrza. Wszystko wykonane z materiałów wysokiej jakości.

Dzieki uprzejmości Centrum Sprzedaży i Serwisu Samochodów Auto – Mercus, do dyspozycji mieliśmy wersję z silnikiem benzynowym o pojemności 1.4 litra i mocy 85 KM. Auto prowadzi się pewnie. Kiedy trzeba, potrafi być zwinne. To zasługa znakomitym własciwościom układu jezdnego. Większe rozmiary pojazdu, większy rozstaw osi i kół. Nic dziwnego, skoro nowa Ibiza to pierwszy model z grupy Volkswagena, który powstał na premierowej platformie stworzonej specjalnie dla segmentu supermini. Konstruktorzy zadbali nie tylko o precyzję i jakość wykonania, ale także o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Poziom bezpieczeństwa czynnego, jak i biernego, gigantycznie się podniósł. Oprócz standardowych systemów aktywnego bezpieczeństwa, jak ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD i wspomaganiem awaryjnego hamowania EBA, a także elektronicznym programem stabilizującym ESP i układem kontroli trakcji TCS, Ibiza wyposażona jest w ultrawytrzymałe materiały w konstrukcji nadwozia i strefy kontrolowanego zgniotu. Do tego dochodzą dwie czołowe poduszki powietrzne, boczne z przodu chroniące klatkę piersiową i głowę.

W nowej Ibizie zastosowano wiele technologicznych nowinek. Jedną z nich jest układ Hill Holder Control ułatwiający ruszanie pod górę. Układ blokuje toczenie się pojazdu przez dwie sekundy po zwolnieniu pedału hamulca, a przed naciśnieniem przyspieszenia. Kolejną atrakcją jest funkcja sterowania kierunkiem oświetlenia lamp przeciwmgielnych. Wchodząc w zakręt, wiązka światła uruchamia się przy prędkości poniżej 40 km/h po włączeniu kierunkowskazu. Kolejne zaawansowane rozwiązanie to opcjonalne reflektory biksenonowe z układem AFS, tylne czujniki parkingowe, zintegrowany z radiem moduł Bluetooth do podłączenia telefonu oraz instalacja w centralnej części deski rozdzielczej, która umożliwia podłączenie przenośnych urządzeń nawigacyjnych.

Nowa Ibiza dostępna jest w trzy jednostki benzynowe i trzy dieslowskie. Lubujący się w silnikach benzynowych mają do wyboru silniki o pojemności 1.2, 1.4 i 1.6 litra o mocy odpowiednio 70, 85 i 105 KM. Wszystkie wyposażone w 5-stopniową manualną skrzynię biegów. Z kolei dla zwolenników charaktersytcznego warkotu silnika diesla, Ibiza oferuje silniki 1.4 i 1.9 o mocy odpowiednio 80 i 105 KM, także z 5-biegową manualną skrzynią. Pod względem wyposażenia i wykończenia, nowa Ibiza dostępna jest w trzech wersjach – reference, stylance i sport. W podstawowej wersji każdej z nich jest układ ABS, dwie czołowe poduszki powietrzne, boczna poduszka, elektrycznie sterowane szyby boczne i centralny zamek z pilotem. Jak na przedstawione walory, cena Ibizy jest atrakcyjna. Njatańsza jest wersja reference 1.2, 70 KM – 36,9 tys. zł. Najdroższy jest model z silnikiem diesla 1.9 litra i mocy 105 KM. Za usportowioną wersję tego modelu musimy zapłacić prawie 60 tys. zł.

Ps. Test nowego seata Ibiza przeprowadzono dzięki uprzejmości Centrum Sprzedaży i Serwisu Samochodów AUTO MERCUS, autoryzowanemu dealerowi marki Seat.


TS



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Czwartek 25 kwietnia 2024
Imieniny
Jarosława, Marka, Wiki

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl