Jak w minivanie
Dzięki uprzejmości lubińskiej firmie Autoserwis Dolny Śląsk, autoryzowanemu salonowi marki Opel, do dyspozycji mieliśmy corsę o pojemności 1.2 litra i mocy 80 KM. Już na pierwszy rzut oka widać, że konstruktorzy mocno się postarali, by auto miało elegancką prezencję. Połączenie agresywnego wyglądu grilla z nieco spłaszczoną przednią maską daje ciekawe rozwiązanie wizualne. Co więcej, wbrew pozorom, przednia szyba dzięki skośnej konstrukcji linii dachu, jest zaskakująco przestronna i w rzeczywistości daje pełen obraz sytuacji na drodze. Wewnątrz corsa zdziwiła nas swoim komfortem. Regulując odpowiednio przedni fotel kierowcy, możemy zasmakować jazdy niczym w minivanie. To nieco przesadna opinia, jak na corsę, która przecież nie poraża gabarytami, ale tak w istocie jest. W tak nowoczesnym aucie, jakim jest corsa, brak takiego wyposażenie uchodziłoby za grzech zaniechania. W tej materii warto zwrócić uwagę na unikalną w tej klasie opcję podgrzewanej kierownicy utrzymującej ciepło dłoni w niskich temperaturach. To dosyć oryginalna nowinka niezbyt często spotykana w nowych modelach innych marek.
Co do jazdy. Oczywiście moc 80 KM nie pozwala na optymalną dynamikę w prowadzeniu na drodze. Corsa jest jednak zrywna, ma niezłe przyspieszenie, ale musi się trochę rozbujać na drodze zanim nabierze prędkości, którą chcemy jechać. Postanowiliśmy sprawdzić corsę w warunkach nieco trudniejszych, na śliskiej nawierzchni. Przy dużej prędkości gwałtownie zachęliśmy hamować na śniegu pozorując sytuację, która przecież na drodze każdego z nas może spotkać. I wtedy przekonaliśmy się o sprawnym działaniu systemów bezpieczeństwa, które zapewniły nam spokojne zatrzymanie się na lodowej nawierzchni.
Corsa pomoże nam też w trudnych warunkach miejskich. Trudnych, czyli mamy na myśli szybkie i skuteczne przeciskanie się między pojazdami na pasach. W tym nowa corsa jest dobra. Zaparkować w ciasnych miejscach? Dla corsy nie stanowi to żadnego problemu.
Wysoki poziom bezpieczeństwa
Konstruktorzy postawili nie tylko na styl i elegancję, jakość i oryginalność wykonania. Warto zwrócić też uwagę, że kierowcy i pasażerom zagwarantowano wysoki poziom bezpieczeństwa w czasie podróży. Dwustopniowe poduszki powietrzne (kierowcy i pasażera z przodu) stanowią wyposażenie standardowe. Można je uzupełnić o opcjonalne boczne i górne (kurtynowe) poduszki powietrzne dla uzyskania optymalnego zabezpieczenia (standard w Corsie Cosmo, GSi i OPC). Sterowane hamowanie interwencyjne maksymalnie czterech kół zapobiega nawet ekstremalnej podsterowności (jak np. nagłe manewry omijania), w celu zachowania ogólnej kontroli. Przy prędkościach przekraczających 30 km/h, w przypadku interwencji układu ABS, zapalone światła hamowania migają pięć razy na sekundę, ostrzegając kolejne pojazdy.
Dostosowujące się do prędkości wspomaganie kierownicy zapewnia maksymalną pomoc podczas parkowania oraz dobrą przyczepność i precyzję kierowania przy większej prędkości. Ten wyjątkowo bezpośredni i szybko reagujący układ stanowi standardowe wyposażenie w Corsie GSi i OPC.
Nowa corsa występuje z ekologicznymi silnikami benzynowymi o pojemności 1.0, 1.2 i 1.4 litra i mocy odpowiednio – 60, 80 i 90 KM. Z jednostek wysokoprężnych do dyspozycji mamy corsę o pojemności 1.3 i 1.7 litra mocy 75, 90 i 125 KM. Auto nie należy do drogich. Ceny nowej corsy wahają się między 38,4 a 68 tys. zł. (TS)