Z dużej chmury mały deszcz
O tym, że na terenie Legnickiego Parku Technologicznego ma powstać nowoczesne centrum obsługi klienta Dialogu pisaliśmy ponad rok temu. Z dużej chmury mały deszcz - to najlepszy komentarz do buńczucznych zapowiedzi operatora, który w pełni kontrolowany jest przez miedziowego giganta KGHM. Z wielkich planów, wokół których zrobiono wielki szum medialny, pozostał tylko suchy list intencyjny, który podpisali wówczas przedstawiciele dwóch spółek: wrocławskiej Avista Media i KGHM Letii. Obie firmy kontroluje Polska Miedź (właścicielem Avisty jest Dialog, a Letia jak wiadomo to spółka zależna od KGHM-przyp.red.).
Szczytne plany o budowie w Legnicy potężnego, nowoczesnego centrum obsługi klienta dla Dialogu pokrzyżowała sytuacja polityczna w kraju. Wyniki wyborów parlamentarnych z października ubr. sprawiły, że wcześniej czy później należało się spodziewać wymiany całego zarządu Polskiej Miedzi, a co za tym idzie - najważniejszych osób w najważniejszych spółkach Grupy Kapitałowej. Po wyborach nie było ani klimatu, dobrej atmosfery ani chęci do czynienia jakichkolwiek ruchów w budowie "call center" Dialogu. Bo tak naprawdę o tym, czy takie centrum w ogóle powstanie, mieli decydować już nowi wybrańcy na najwyższych stanowiskach KGHM, Dialogu i Letii.
Telecentrum z widokiem na hutę
Atmosfera już dawno się oczyściła i uspokoiła, więc można było działać dalej. I oto przedstawiciele Avisty Media i KGHM Letii zrobili kolejny krok. Obie spółki podpisały umowę wynajmu przez Avistę trzech pięter budynku Letii na centrum Dialogu. To oznacza, że inwestor wycofał się z pierwotnych zamierzeń budowy od podstaw centrum obsługi klienta. Zamiast tego nowe telecentrum Dialogu będzie zajmowało kilkanaście pomieszczeń budynku w pobliżu Huty Miedzi, budynku, który należy do KGHM Letii. Do końca lutego przyszłego roku ma zakończyć się adaptacja pomieszczeń na telecentrum (kompleksowa modernizacja oraz instalacja infrastruktury informatycznej). W legnickim "contact center" Dialogu ma funkcjonować sto stanowisk telefonicznej obsługi klienta, zatrudnienie znajdzie docelowo 140 konsultantów telefonicznych.
- Uruchomienie drugiego contact center, po wrocławskich Bielanach, to ważny element strategii naszej firmy. Mamy duże doświadczenie w prowadzeniu masowej obsługi klientów ze szczególnym uwzględnieniem technicznego wsparcia na odległość, czyli doradztwo serwisowe, zgłoszenia awarii, instrukcje obsługi dla nawet najbardziej zaawansowanych usług i technologii. Aby to wykorzystać, potrzebujemy nowych stanowisk i pracowników – mówi Andrzej Sobczak, prezes wrocławskiej spółki Avista Media.
Dykcja i komunikacja to podstawa
Avista Media już rozpoczęła rekrutację pracowników. Wymagania to dobra dykcja i zdolności komunikacyjne. Nie potrzeba wykształcenia wyższego, nie będzie ograniczeń wiekowych. O pracę konsultanta mogą się więc ubiegać nawet osoby po 45. roku życia, ale dobra obsługa komputera to konieczność w tym fachu.
Nowi konsultanci przed rozpoczęciem obsługi klientów przejdą serię szkoleń z zakresu sprawnego prowadzenia rozmowy telefonicznej, poprawnego wysławiania się, rozwiązywania problemów klienta czy umiejętności słuchania.
Będą organizowane warsztaty i treningi poświęcone asertywności, metodom radzenia sobie ze stresem, negocjacjom. Uruchomienie centrum telefonicznej obsługi klienta, Avista Media zaplanowała na marzec przyszłego roku. Konsultanci będą zatrudniani etapami. Do końca czerwca obsługę klientów będzie prowadzić 60 osób, docelowo konsultantów Dialogu ma być 140.