„Cantat Superstars” to kr±¿ek wyj±tkowy, bowiem dotychczas nikomu w Polsce nie uda³o siê jeszcze zrealizowaæ przedsiêwziêcia tego typu. Legnickie Centrum Kultury oraz arty¶ci udzielaj±cy siê na p³ycie udowodnili tym wydawnictwem, ¿e oblicza muzyki s± niezliczone, a nagraniom doskonale znanym szerokiej publiczno¶ci nadaæ mo¿na zupe³nie nowy wymiar.
Utwory uznawane za komercyjne, w niektórych przypadkach wrêcz ograne do bólu, wykonane przy udziale chórów i zespo³ów wokalnych zmieniaj± swoje brzmienie, oblicze i nastrój. Nabieraj± zupe³nie nieznanych warto¶ci, co sprawia, ¿e mog± przypa¶æ do gustu nowemu gronu odbiorców.
Album rozpoczynaj± kompozycje wykonywane przez Ma³gorzatê Ostrowsk± oraz Zespó³ Wokalny „6 na 6”. Ju¿ pierwsze d¼wiêki zawarte na p³ycie zaskakuj±, bowiem oto s³yszymy, znane przez wiêkszo¶æ z nas, piosenki takie jak „Mister of America” czy „Szklana Pogoda” w odmienionej aran¿acji. Brak „¿ywych” instrumentów i zastosowanie zabiegu polegaj±cego na zast±pieniu ich przez d¼wiêczne g³osy cz³onków zespo³u „6 na 6” sprawia niesamowite wra¿enie. Mi³o¶nicy twórczo¶ci Ma³gorzaty Ostrowskiej mog± na nowo odkryæ, doskonale znane im przecie¿, przeboje.
Bardzo podobnie sytuacja ma siê w przypadku kolejnych twórców, którzy zdecydowali siê na podjêcie ryzyka, jakim niezaprzeczalnie nazwaæ trzeba nagranie „odgrzewanych” utworów w towarzystwie chórów.
„Kocham siê” czy „Samba Mamba” znane zwolennikom twórczo¶ci Macieja Maleñczuka brzmi± niesamowicie. Równie korzystnie wypadaj± nagrania Ewy Bem z udzia³em Chóru Kameralnego Uniwersytetu Adama Mickiewicza - „Podaruj mi trochê s³oñca”, „Wysz³am za m±¿, zaraz wracam” i „Pomidory”. Kolejne udane kompozycje „pope³nili”: Stanis³aw Soyka („Tolerancja”, „Sonet CXVI Shakespeare'a”, „Cud niepamiêci”), Pawe³ Kukiz wraz z Chórem Kameralnym „Quattro Voci” („Zo¶ka”, „Miasto budzi siê”, „Chod¼ tu mi³a”) oraz Katarzyna Cerekwicka („S.O.S.”, „Na kolana”, „Potrafiê kochaæ”).
Je¶li jeste¶ s³uchaczem, którego nie zadowalaj± tradycyjne wersje polskich przebojów, lub po prostu poszukujesz maria¿u kilku, z pozoru nie pasuj±cych do siebie, stylów muzycznych, p³yta „Cantat Supersongs” powinna zwróciæ na siebie Twoj± uwagê. Wystarczy spróbowaæ wyobraziæ sobie, jak brzmieæ mo¿e ¿ywio³owa „Zo¶ka” Paw³a Kukiza, „Samba Mamba” Macieja Maleñczuka czy „Szklana pogoda” Ma³gorzaty Ostrowskiej, przy udziale zespo³ów wokalnych oraz chórów. Je¶li to zadanie Ciê przero¶nie, zawsze siêgn±æ mo¿esz po p³ytê, na której zarejestrowano wspomniane wersje radiowych hitów.