Inicjatorem akcji jest Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji. Kampania adresowana jest do wszystkich uczestników ruchu, kierowców, motocyklistów i pieszych.
Pierwsza część kampanii poświęcona jest bezpieczeństwu motocyklistów. Motocykle stają się coraz bardziej popularnym środkiem lokomocji. Jeszcze w 2005 roku w całym kraju zarejestrowanych ich było ponad 750 tys., w 2007 roku już 825 tys., a tylko w ciągu ostatnich dwóch lat ich liczba zwiększyła się o ponad 71 tysięcy. Bardzo często użytkownikami tego rodzaju pojazdów są ludzie młodzi, bardziej skłonni do ryzykownych działań na drodze, którym zwykle trudno zaakceptować jest to, że konsekwencje ich niebezpiecznych zachowań ponoszą nie tylko oni, ale też inni użytkownicy dróg.
Od 2005 roku policja w całym kraju odnotowuje wzrost liczby wypadków z udziałem motocyklistów. W ubiegłym roku doszło do blisko 2900 takich wypadków, z czego prawie 1200 to zdarzenia, których sprawcami byli sami motocykliści. Statystyki z ostatnich lat wskazują, że kierujący motocyklami najczęściej powodowali wypadki w miesiącach wakacyjnych, podczas trwania weekendów. Sprawcami wypadków są najczęściej osoby w wieku 20 – 29 lat. Przyczyny są ciągle takie same: niedostosowanie prędkości do warunków ruchu, nieprawidłowe wyprzedzanie i nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu.
Dla celów kampanii uruchomiona została specjalna strona internetowa www.uzyjwyobrazni.pl, na której dostępne są projekty plakatów i bannery poświęcone bezpiecznemu zachowaniu motocyklistów na drodze. Strona jest też swego rodzju platformą wymiany poglądów i informacji między organizatorami akcji a jej odbiorcami. Propagowaniu bezpiecznych zachowań na drodze będą służyć też ulotki i spoty reklamowe.