Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Legnica
Profilaktyczna akcja antyalkoholowa

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Legnica, jako jeden z blisko 1400 samorządów, przyłączyła się do ogólnopolskiej kampanii profilaktyczno–edukacyjnej „Sprawdź, czy Twoje picie jest bezpieczne”.

Uroczysta inauguracja akcji odbyła się 7 kwietnia 2009 roku w Sejmie. Organizatorem kampanii jest Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Przedsięwzięciu patronuje m.in. Senat Rzeczypospolitej Polskiej, Biuro Światowej Organizacji Zdrowia w Polsce oraz Kolegium Lekarzy Rodzinnych.

Włączenie się do kampanii podyktowane jest potrzebą zachęcenia mieszkańców miasta do oceny własnego modelu spożywania alkoholu oraz do odpowiedzi na indywidualne pytanie - Czy moje picie jest bezpieczne? Kampania adresowana jest do dorosłych konsumentów napojów alkoholowych – także do tych, którym wydaje się, że piją niewiele. Jej cel stanowi ograniczenie liczby osób pijących ryzykownie i szkodliwie oraz przekazanie wiedzy na temat szkód, jakie wiążą się ze spożywaniem alkoholu.

Z badań przeprowadzonych przez PARPA wynika, że populacja osób pijących ryzykownie i szkodliwie kształtuje się e Polsce na poziomie ok. 4 mln i jest ponad czterokrotnie większa, niż populacja osób uzależnionych od alkoholu (szacowana na ok. 863 tys.). Światowa Organizacja Zdrowia podaje, że alkohol jest trzecim czynnikiem ryzyka powodującym choroby i zgony ludzi na świecie (po nadciśnieniu tętniczym i nikotynie), a region europejski to największy producent i konsument napojów alkoholowych. Ponad 60 typów różnego rodzaju chorób ma związek z alkoholem.

W Polsce spożycie stuprocentowego alkoholu na jednego mieszkańca wzrosło z 7,02 l w 1998 roku do 9,21 l w roku 2007. Rośnie udział napojów spirytusowych w strukturze spożycia, a także liczba punktów sprzedaży napojów alkoholowych.

Na potrzeby kampanii w Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych Urzędu Miasta Legnicy dostępne są: spoty telewizyjne i radiowe, plakaty, ulotki edukacyjne, książki i broszury. Materiały edukacyjne trafią w Legnicy do szkół, świetlic środowiskowych, a także do placówek opiekuńczo–wychowawczych i socjoterapeutycznych.

W ramach kampanii specjalny przekaz profilaktyczny zostanie skierowany do młodzieży. Z myślą o tej grupie docelowej powstała strona internetowa www.niebotak.pl, która pokazuje, że najbardziej bezpieczne dla osoby niepełnoletniej jest zachowanie abstynencji. Do szkół trafi, przygotowany przez PARPA, scenariusz wywiadówki dla rodziców oraz scenariusz zajęć profilaktycznych. Ponadto placówki te otrzymują materiały edukacyjne pod hasłem „Nie, bo tak”, adresowane do młodych ludzi.

Zainteresowani tą tematyką wiele informacji znajdą też na stronie internetowej projektu www.wyhamujwpore.pl.


UM Legnica



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Sobota 20 kwietnia 2024
Imieniny
Agnieszki, Amalii, Czecha

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl