Interesanci przyjmowani byli przez Prezydenta, troje Zastępców: Jadwigę Zienkiewicz, Dorotę Purgal i Ryszarda Białka oraz Sekretarza Miasta Roberta Lipca w każdy wtorek w godzinach od 13.00 do 16.00. Spotkania te realizowały tryb artykułu 253 Kodeksu postępowania administracyjnego.
Najwięcej legniczan (162 osoby) poruszało podczas tych spotkań problemy związane z gospodarką mieszkaniową. Interwencje dotyczyły między innymi: zamiany mieszkań, przydziału mieszkania na remont własny lub socjalnego, przydziału mieszkania w TBS, wstrzymania eksmisji, spisania lub przywrócenia umowy najmu, dopisania do lokalu dodatkowej powierzchni mieszkaniowej, adaptacji strychu, umorzenia zaległości czynszowych, rozliczenia czynszu, dostaw wody lub c.o, kłopotów z uciążliwymi lokatorami, przyspieszenia przydziału lokalu socjalnego, wymiany okien, drzwi balkonowych itd.
Problematyka związana z gospodarką komunalną poruszana była przez 48 interesantów. Spotkania dotyczyły między innymi: remontów budynków komunalnych, dachów, klatek schodowych, wymiany okien, drzwi i instalacji wodno-kanalizacyjnych, remontów mieszkań, modernizacji wnętrz podwórkowych, budowy parkingów, poprawy stanu chodników.
Geodezja i gospodarka gminnymi nieruchomościami była przedmiotem szczególnego zainteresowania 47 legniczan. Rozmawiali oni z kierownictwem ratusza między innymi o wykupie mieszkań i lokali użytkowych, dzierżawie lub wykupie gruntów, o wynajmie, budowie i dzierżawie garażu, pomiarach i nabywaniu mieszkań, wynajmie lokali użytkowych i regulacji stanu prawnego nieruchomości.
Legniczanie (29 osób) podczas wtorkowych przyjęć w magistracie poruszali także sprawy związane z budową parkingów, użytkowaniem przystanków autobusowych, poprawą stanu dróg wewnętrznych, oznakowaniem dróg, indywidualną pomocą finansową ze strony gminy, problemami z uzyskaniem zatrudnienia, zakazem parkowania samochodów we wnętrzach blokowych i oświetlania tych wnętrz.
Żadna z powyższych interwencji nie nosiła znamion skargi. W 2006 roku do Urzędu Miasta Legnicy trafiły 24 skargi spełniające odpowiednie kryteria. Po analizie prawnej i merytorycznej 3 spośród nich załatwione zostały pozytywnie dla strony skarżącej, a więc zarzuty potwierdziły się. Oczywiste błędy zostały naprawione zgodnie z oczekiwaniem zainteresowanych. Natomiast w 17 przypadkach, po przeprowadzonym postępowaniu wyjaśniającym, zarzuty nie potwierdziły się, a skargi te zostały załatwione w sposób negatywny. Do Urzędu Miasta trafiły również 4 skargi, które przekazane zostały do rozpatrzenia przez inne instytucje, zgodnie z ich kompetencjami.
Sposób przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków mieszkańców przez Prezydenta Legnicy został 10 listopada 2006 r. zbadany i oceniony przez służby Wojewody Dolnośląskiego. Kontrolerzy stwierdzili, że stworzony i stosowany w Urzędzie Miasta system załatwiania skarg i wniosków mieszkańców należy uznać za wzorowy na tle innych samorządów regionu.
W bieżącym roku Prezydent Legnicy, jego Zastępcy oraz Sekretarz Miasta przyjmują interesantów również w każdy wtorek, w godzinach od 13.00 do 16.00. Ze względów organizacyjnych należy wcześniej ustalić termin spotkania za pośrednictwem sekretariatów (II piętro Urzędu Miasta).