Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Legnica
Interwencje, skargi i wnioski legniczan AD 2006

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
W ubiegłym roku Prezydent Legnicy Tadeusz Krzakowski oraz jego Zastępcy przyjęli ogółem 285 mieszkańców miasta, którzy zwracali się bezpośrednio do nich w ważnych dla siebie oraz lokalnych społeczności sprawach.

Interesanci przyjmowani byli przez Prezydenta, troje Zastępców: Jadwigę Zienkiewicz, Dorotę PurgalRyszarda Białka oraz Sekretarza Miasta Roberta Lipca w każdy wtorek w godzinach od 13.00 do 16.00. Spotkania te realizowały tryb artykułu 253 Kodeksu postępowania administracyjnego.

Najwięcej legniczan (162 osoby) poruszało podczas tych spotkań problemy związane z gospodarką mieszkaniową. Interwencje dotyczyły między innymi: zamiany mieszkań, przydziału mieszkania na remont własny lub socjalnego, przydziału mieszkania w TBS, wstrzymania eksmisji, spisania lub przywrócenia umowy najmu, dopisania do lokalu dodatkowej powierzchni mieszkaniowej, adaptacji strychu, umorzenia zaległości czynszowych, rozliczenia czynszu, dostaw wody lub c.o, kłopotów z uciążliwymi lokatorami, przyspieszenia przydziału lokalu socjalnego, wymiany okien, drzwi balkonowych itd.

Problematyka związana z gospodarką komunalną poruszana była przez 48 interesantów. Spotkania dotyczyły między innymi: remontów budynków komunalnych, dachów, klatek schodowych, wymiany okien, drzwi i instalacji wodno-kanalizacyjnych, remontów mieszkań, modernizacji wnętrz podwórkowych, budowy parkingów, poprawy stanu chodników.

Geodezja i gospodarka gminnymi nieruchomościami była przedmiotem szczególnego zainteresowania 47 legniczan. Rozmawiali oni z kierownictwem ratusza między innymi o wykupie mieszkań i lokali użytkowych, dzierżawie lub wykupie gruntów, o wynajmie, budowie i dzierżawie garażu, pomiarach i nabywaniu mieszkań, wynajmie lokali użytkowych i regulacji stanu prawnego nieruchomości.

Legniczanie (29 osób) podczas wtorkowych przyjęć w magistracie poruszali także sprawy związane z budową parkingów, użytkowaniem przystanków autobusowych, poprawą stanu dróg wewnętrznych, oznakowaniem dróg, indywidualną pomocą finansową ze strony gminy, problemami z uzyskaniem zatrudnienia, zakazem parkowania samochodów we wnętrzach blokowych i oświetlania tych wnętrz.

Żadna z powyższych interwencji nie nosiła znamion skargi. W 2006 roku do Urzędu Miasta Legnicy trafiły 24 skargi spełniające odpowiednie kryteria. Po analizie prawnej i merytorycznej 3 spośród nich załatwione zostały pozytywnie dla strony skarżącej, a więc zarzuty potwierdziły się. Oczywiste błędy zostały naprawione zgodnie z oczekiwaniem zainteresowanych. Natomiast w 17 przypadkach, po przeprowadzonym postępowaniu wyjaśniającym, zarzuty nie potwierdziły się, a skargi te zostały załatwione w sposób negatywny. Do Urzędu Miasta trafiły również 4 skargi, które przekazane zostały do rozpatrzenia przez inne instytucje, zgodnie z ich kompetencjami.

Sposób przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków mieszkańców przez Prezydenta Legnicy został 10 listopada 2006 r. zbadany i oceniony przez służby Wojewody Dolnośląskiego. Kontrolerzy stwierdzili, że stworzony i stosowany w Urzędzie Miasta system załatwiania skarg i wniosków mieszkańców należy uznać za wzorowy na tle innych samorządów regionu.

W bieżącym roku Prezydent Legnicy, jego Zastępcy oraz Sekretarz Miasta przyjmują interesantów również w każdy wtorek, w godzinach od 13.00 do 16.00. Ze względów organizacyjnych należy wcześniej ustalić termin spotkania za pośrednictwem sekretariatów (II piętro Urzędu Miasta).


red.



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Środa 24 kwietnia 2024
Imieniny
Bony, Horacji, Jerzego

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl