Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Legnica
Spełnienie marzeń

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Wiosna należy do nowego Citroena C3. Debiutując na polskim rynku, nowy model Citroena już na progu stawia sobie ambitne cele. Czy uda mu się zająć miejsce swojego poprzednika, który sprzedał się w rekordowej ilości egzemplarzy? Czas pokaże.

Póki co, my sprawdziliśmy, jak nowy Citroen spisuje się w praktyce. Poznaliśmy jego wady i zalety. Do dyspozycji mieliśmy model Exclusive z silnikiem benzynowym o pojemności 1.4 l i mocy 95 KM. C3 do jazdy testowej udostępnił nam lubiński salon marki Citroena. Zacznijmy od wrażeń estetycznych. Awangardowa sylwetka to świetny przykład nowatorskiej wizji projektowania samochodów. Nawiązuje ona do sprawdzonych już rozwiązań, ale jednocześnie zachowuje świeżość a zarazem odmienność. Nowy Citroen C3 to samochód o wyrazistym charakterze. Od swojego starszego imiennika przejął krągłe kształty, solidny wygląd wzbogacony dużą dawką dynamizmu, którego oznaką są zdecydowane, płynne i aerodynamiczne linie. Przedni wlot powietrza sprawia wrażenie, jakby auto pochłaniało drogę. Na uwagę zasługują przednie reflektory i tylne światła w kształcie bumerangów i wypukłe nadkola, pewnie osadzające samochód na drodze.

Szyk i elegancja poraża także wewnątrz nowego citroena C3. Wnętrze nasycone jest nowoczesnością i jakością, jest spełnieniem aspiracji marki Citroën zagwarantowania klientom najwyższego poziomu komfortu, prestiżu i bezpieczeństwa. Styl wnętrza doskonale bowiem harmonizuje z designem zewnętrznym, czego dowodem jest poziomy zarys deski rozdzielczej, osłona zestawu wskaźników i kierownica o nietypowym kształcie. Deska rozdzielcza została zaprojektowana na wzór kokpitu lotniczego. Dwa zegary analogowe i jeden z cyfrowym wyświetlaczem LED łączy elegancką stylistykę retro z elementami high - tech. Deska dodatkowo zdobiona jest poprzeczną listwą w kolorze satynowego grafitu lub błyszczącego aluminium. Liczne chromowane wstawki, fasada centralna w czarnym błyszczącym kolorze, czy skórzane fotele nadają wnętrzu wykwintności i wyrafinowania. Siedząc za kierownicą mamy wrażenie, jakbyśmy przemierzali korytarze w przestworzach. Niebiańskie doznania – dosłownie i w przenośni – zapewnia panoramiczna przednia szyba Zenith, płynną linią przechodzi w dach zajmując znaczną jego część, co czyni z Citroena C3 samochód wyjątkowy. Wystarczy odsunąć szybę, by delektować się wyjątkowymi widokami. Panoramiczna szyba Zenith to prawdziwe osiągnięcie technologiczne. Dzięki swojej wysokości zwiększa pole widzenia pasażerów z przodu o 80 stopni do góry. W połączeniu z cienkimi słupkami daje wszystkim pasażerom wyjątkową widoczność. To auto o największej przedniej szybie i najmniejszym na rynku dachu, co gwarantuje lepszą widoczność i lepsze doświetlenie wnętrza, a jednocześnie daje większe poczucie bezpieczeństwa i więcej przyjemności z samej jazdy.

Nowy Citroen C3 urzeka nie tylko stylem i wyrafinowaniem. Jest nie tylko elegancki i komfortowy, ale praktyczny i bezpieczny. Choć nowa C „trójka” nie należy do segmentu aut typowo rodzinnych, imponuje przestronnością. Pojemność bagażnika wynosi 300 l, co jak na samochód swoich rozmiarów jest niezłym wynikiem. By ułatwić nam użytkowanie bagażnika, wyposażono go w cztery mocowania oraz opcjonalnie w wyjmowaną siatkę. Ponadto dla zwiększenia zdolności ładunkowej, jednym ruchem ręki możemy złożyć oparcia tylnej kanapy. Konstruktorzy nowego Citroena uznali bezpieczeństwo za priorytet. Dwie poduszki czołowe, dwie boczne z przodu, dwie kurtyny powietrzne wbudowane w dach oraz mnogość systemów bezpieczeństwa czynnego sprawiają, że kierowca jak i pasażerowie mogą czuć się w nim naprawdę bezpiecznie. Kierowca może korzystać z regulatora i ogranicznika prędkości, w awaryjnych sytuacjach pomogą nam ABS, elektroniczny rozdzielacz siły hamowania (EBD), system wspomagania nagłego hamowania (BAS), system dynamicznej kontroli stabilności (ESP), który automatycznie stabilizuje wybrany przez nas tor jazdy oddziałując na hamulce lub przyspieszenie. Pora na wrażenia z jazdy. Moc 95 KM w zupełności nam wystarcza. Auto prowadzi się bez zarzutu. Łagodnie wchodzi w zakręty, pewnie trzyma się drogi. Jest zwinne i mimo niewielkiej mocy, ma niezłe przyspieszenie. Nowa C „trójka” jest idealnym samochodem w mieście, a i na długich trasach sprawuje się znakomicie.

Citroen C3 wyposażony jest w ekologiczne i oszczędne silniki: wysokoprężne HDi (70, 90 i 110 KM) oraz silniki benzynowe spełniające normy Euro 5 (1.1, 1.4i, VTi 95 KM i VTi 120 KM). Wszystkie silniki współpracują z 5-przełożeniową manualną skrzynią biegów, z wyjątkiem silnika HDi o mocy 110 KM, montowanego z 6-przełożeniową przekładnią manualną oraz silnika VTi 120 KM, który daje użytkownikowi możliwość wyboru między skrzynią ręczną i automatem. W zależności od wyposażenia C3 dostępny jest w wersjach: Attraction, Seduction i Exclusive. Najtańsza wersja C3 kosztuje 42,4 tys. zł (benzyna, 1.1 l, 60 KM), najdroższa to wydatek 63,3 tys. zł (diesel, 1.6 l HDi 90 KM). Przy zakupie nowego Citroena obowiązują pakiety promocyjne. Szczegóły poznacie odwiedzając lubiński salon marki Citroena. Zapraszamy do jazdy próbnej.


tom



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Piątek 19 kwietnia 2024
Imieniny
Alfa, Leonii, Tytusa

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl