Na sprawdzenie prawidłowości danych zawartych w dokumentach rozliczeniowych przekazywanych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych za rok 2009, płatnicy mają czas do końca miesiąca. Każdy płatnik składek ma obowiązek sprawdzania na bieżąco poprawności dokumentów rozliczeniowych przekazywanych do ZUS po upływie każdego miesiąca kalendarzowego. Jeżeli w dokumencie rozliczeniowym (tj. deklaracji rozliczeniowej lub imiennym raporcie miesięcznym) zostały podane nieprawidłowe informacje, płatnik składek ma obowiązek przekazać do ZUS korygujący dokument rozliczeniowy zawierający prawidłowe dane w terminie 7 dni od stwierdzenia tych nieprawidłowości.
Ponadto, najpóźniej do 30 kwietnia następnego roku kalendarzowego, płatnik ma obowiązek sprawdzenia prawidłowości danych w przekazywanych do ZUS dokumentach rozliczeniowych sporządzonych za ubiegły rok. W przypadku, gdy płatnik składek stwierdzi nieprawidłowości w złożonych za 2009 rok dokumentach rozliczeniowych, musi przekazać do ZUS dokumenty korygujące. Nałożenie na płatników składek obowiązku sprawdzania prawidłowości danych przekazanych do ZUS umożliwia Zakładowi weryfikację informacji zgromadzonych na indywidualnym koncie każdego ubezpieczonego.