- Taka sytuacja jest wynikiem przeprowadzanej inwentaryzacji – dowiadujemy się od pracownicy jednego z legnickich hipermarketów. Poza tym w związku z nowymi stawkami VAT pracownicy muszą jeszcze pozmieniać ceny, dlatego póki ich nie będzie, nowego towaru się nie wykłada.
Inwentaryzację, a więc spis towarów sprzedanych jak i tych, które zostały w sklepie, hipermarkety mogą przeprowadzać od 1 października. Większość zdecydowała się jednak na to z końcem roku, gdyż także z końcem grudnia sklepy kończą rok bilansowy. Remanent sklepy mogą przeprowadzać do połowy stycznia.
Obowiązek przeprowadzania inwentaryzacji nakłada na przedsiębiorców ustawa. Musi być ona wykonana dokładnie. Urząd Skarbowy może bowiem sprawdzić, czy na wszystkie towary w sklepie są rachunki i faktury oraz czy towar w sklepie jest ujęty w spisie. A jeśli został już sprzedany, musi to mieć oczywiście odzwierciedlenie w rachunkach. Jeśli kontrolerzy stwierdzą nieprawidłowości, mogą nałożyć mandat. Jego wysokość może wynieść od ponad 100 do nawet 2000 zł.