Audyt kosztował pracowników pogotowia sporo nerwów i stresu, ale trud się opłacił. Wdrażanie systemu zarządzania jakością legnicka stacja pogotowia rozpoczęła w listopadzie ubr. To pokazuje, jak długa jest droga do osiągnięcia celu, jakim jest certyfikat ISO. Przez wiele miesięcy specjalny zespół pogotowia pracował nad udoskonaleniem wszystkich obszarów działalności, od administracji, po jakość usług medycznych. Audyt certyfikacyjny odbył się 18 i 19 lipca br. Firma certyfikująca sprawdzała, w jaki sposób pogotowie radzi sobie z zarządzaniem w zakresie ratownictwa medycznego, wyjazdowej pomocy lekarskiej i pielęgniarskiej, transportu sanitarnego oraz szkoły ratownictwa. Opinia była pozytywna. Uroczyste wręczenie normy ISO 9001:2000 potwierdzającej przez pogotowie świadczenie usług na najwyższym poziomie odbyło się w Qubusie.
Dyrektor legnickiej stacji pogotowia ratunkowego, Andrzej Hap, z dumą prezentuje certyfikat ISO. Fot. Wincenty Kołodziejski
- Kosztowało nas to wiele ciężkiej pracy, ale dzisiaj są tego efekty w postaci normy ISO potwierdzającej wysoką i profesjonalną jakość usług. Nasza firma jest jedną z pierwszych w kraju, która może poszczycić się certyfikatem zarządzania jakością. Dziękuję wszystkim moim pracownikom – powiedział lek. med. Andrzej Hap, dyrektor legnickiego pogotowia.
Certfikat ISO będzie ważny do czerwca 2010 r. Legnicka stacja pogotowia ratunkowego obsługuje siedem powiatów: legnicki grodzki i ziemski, złotoryjski, jaworski, lubiński, polkowicki i głogowski. Ratownicy mają do dyspozycji osiem karetek reanimacyjnych i jedenaście wypadkowych. Ponadto pogotowie posiada również zespoły: ogólnolekarskie typu "O" realizujące zadania w zakresie pomocy nocnej i świątecznej i transportowy typu "T" – działające na rzecz osób niepełnosprawnych.