Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Legnica
Nowy sposób utrzymania dróg

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Koalicja SLD – PO Sejmiku Dolnośląskiego chce przeforsować nowy projekt utrzymania dróg wojewódzkich. Wykonawcy dróg mieliby obowiązek dbania o nie przez okres od 15 do 20 lat.
Nowy sposób utrzymania dróg
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

W Europie Zachodniej jest to standard. Firma która wybudowała drogę jest za nią odpowiedzialna nawet do 20 lat po zakończeniu inwestycji. Warto zaznaczyć, że w grę wchodzi utrzymanie takiej drogi latem i zimą.

Wykonawca musiałby zainwestować własne pieniądze w budowę drogi. Po zakończeniu inwestycji, co miesiąc dostawałby zryczałtowaną kwotę na konto z budżetu wojewódzkiego.

- Wprowadzenie programu Partnerstwa Publiczno – Prywatnego jest możliwe jedynie w tych branżach w których obowiązują sztywne ramy finansowania projektów i można inwestycje przewidzieć w czasie. Inwestycje drogowe idealnie wpisują się w ten schemat – mówi Michał Huzarski.

System pozwoliłby uniknąć przetargów w których priorytetem jest wyłącznie cena inwestycji. – Od zawsze byłem przeciwnikiem przetargów na podstawie których wybierało się firmę oferującą najniższą cenę – dodaje Huzarski.

Takie działanie doprowadza do sytuacji w której wiele firm łakomi się na wykonywanie prac drogowych. Skutecznie naginają przepisy prawne, bo wiedzą, że nikt nie pociągnie ich później do odpowiedzialności. W rezultacie droga jest pozostawiona sama sobie, a po kilku latach od wybudowania zaczyna się "sypać".

Program Partnerstwa Publiczno – Prywatnego ma na celu pobudzenie małych i średnich firm zajmujących się budową dróg. - Wiadomo, że niewielkie przedsiębiorstwo nie wybuduje odcinka 100 km, ale może wybudować drogę 5 – 10 km. Na mapie naszego województwa powstałaby siatka nowych dróg, które z czasem łączyłyby się w coraz większe obszary gotowej, dobrze wykonanej infrastruktury - podsumowuje Michał Huzarski z Sojuszu Lewicy Demokratycznej.

Nowe rozwiązanie miałoby po raz pierwszy ujrzeć światło dzienne w przyszłym roku. Wdrożenie koncepcji potrwa 3 – 4 lata.


mb



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Wtorek 23 kwietnia 2024
Imieniny
Ilony, Jerzego, Wojciecha

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl