W naszym mieście centra handlowe i hotel Sękowski przygotowały moc atrakcji dla par. Hotel proponuje specjalną ofertę dla zakochanych, którzy zapragną w jego kuluarach spędzić noc. Zapraszając swoją połówkę na romantyczną kolację we dwoje do hotelowej restauracji, macie okazję zaoszczędzić połowę kwoty rachunku, która zostanie odjęta od ceny noclegu. A w pokoju czeka na was prawdziwa niespodzianka. Wypełnią go czerwone róże rozświetlone blaskiem świec. Takie rozwiązanie spodoba się najbardziej wybrednym koneserom dobrego stylu i elegancji. Pokój można zarezerwować na stronie www.hotelsekowski.pl, wybierając zakładkę aktualności a w dalszej kolejności Happy Valantine’s Day. Można złożyć zamówienie także telefonicznie pod nr 076 721 – 31 – 60 lub osobiście w siedzibie hotelu przy ul. Gliwickiej 15 w Legnicy.
Media Markt z siedzibą w Galerii Ferio przygotowało specjalną ofertę dla kupujących. Z okazji walentynek macie okazję zamówić gadżety foto ze swoim zdjęciem lub wizerunkiem swojej sympatii. Naklejcie fotografię na kubku, poduszce czy ulubionym pluszowym misiu waszej połówki i sprawcie jej niesamowitą radość za niewielkie pieniądze.
Te i inne atrakcje czekają na was w punktach usługowo – konsumpcyjnych. Wyjdź z domu i sprawdź!
Nie wszyscy wiedzą, że walentynki mają długą historię. W południowej i zachodniej Europie obchodzone są już od średniowiecza. Prawdopodobnie dzień zakochanych wziął swój początek od starożytnego święta rzymskiego zwanego Luperkaliami. Obchodzone było ku czci bogini kobiet i małżeństwa Junony 14 lub 15 lutego.
Brytyjczycy przypisują sobie wymyślenie walentynek. Wszystko za sprawą rozsławienia święta przez Walter Scotta, szkockiego powieściopisarza i poetę. Legenda głosi, że tego wyjątkowego dnia w pary łączą się ptaki.
Do Polski walentynki „trafiły” w latach ‘90 XX wieku. Przywędrowały z Francji i krajów anglosaskich. Święto konkuruje z jego słowiańskim odpowiednikiem tzw. Nocą Kupały lub Sobótką.
Część polskiego społeczeństwa krytykuje walentynki jako symbol nadmiernej amerykanizacji. To dzień w którym branże handlowe nastawiają się na dodatkowy zysk finansowy. Na półkach sklepowych masowo pojawiają się czerwone serduszka i inne gadżety dla zakochanych. Single stworzyli nową definicję święta zakochanych. Traktują ten dzień jako antywalentynki ze względu na przesadą presję propagowania bycia w związku.