Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Legnica
Droga z Prochowic do Krzywej po 2013

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Fatum wisi nad przebudową drogi krajowej 94 z Wrocławia do Krzywej. Trasy z Prochowic do Legnicy i ostatni etap przez Chojnów będą robione po 2013 roku.

Marszałek Sejmu Grzegorz Schetyna nie ma szczęścia do drogi z Wrocławia do Krzywej, o którą zabiegał jeszcze jako poseł legnicki. Wcześniej walczył z ministrami, którzy na kilka dni odebrali pieniądze na inwestycję. Teraz okazało się, że nie dotrzyma słowa. Droga nie będzie gotowa w 2010 roku, jak pierwotnie zapewniał marszałek, ani w 2011 roku.

- W związku z aktualizacją Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015 przebudowa powyższych odcinków drogi krajowej 94 została ujęta w załączniku nr 2 niniejszego Programu, co oznacza, że etapy te znalazły się na liście zadań, których realizacja przewidziana jest po 2013 roku – informuje Joanna Borkowska z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

A wrocławska GDDKiA właśnie kończyła przygotowania do modernizacji legnickiego odcinka krajówki. Na odcinki Legnica-Prochowice oraz Legnica-Chojnów zakończono przygotowywanie dokumentacji. Na odcinek Chojnów-Krzywa przeprowadzono przetarg, ale unieważniono go, bo oferty przekraczały kosztorys inwestorski.

Wcześniej o rok opóźniły się prace na etapach z Wrocławia do Środy Śląskiej i do Prochowic. Powodem były protesty jednej z firm uczestniczącej w przetargu.

W czerwcu 2008 roku Schetyna, chwaląc się jednym z pierwszych sukcesów rządu, zapewniał: - Unijne pieniądze leżą na ulicy, wystarczy przygotować dobry projekt.

Było wtedy zapewnione 400 mln zł, a cała inwestycja była podzielona na sześć etapów, które miały być wykonywane jednocześnie. - W ten sposób do 2010 roku zrobimy całą inwestycję – zapewniał Schetyna, ale już wkrótce okazało się, że są problemy, by ruszyć choćby z jednym odcinkiem. W ubiegłym roku zakończono prace na trasie z Wrocławia do Prochowic.

- Będziemy lobbować u ministra Grabarczyka, by przyspieszyć drogę 94 - zapewnia europoseł Piotr Borys. - W odróżnieniu od drogi ekspresowej S-3 ta inwestycja ma już pełną dokumentację i może być od razu realizowana.


Tomasz Woźniak



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Piątek 26 kwietnia 2024
Imieniny
Marii, Marzeny, Ryszarda

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl