Serwis działa na zasadzie odwróconej licytacji. Klient dokładnie określa jaki samochód zamierza kupić poprzez prosty w użyciu konfigurator, a dealerzy odpowiadają, jakiego rabatu mogą udzielić na dany pojazd. Każdy dealer widzi, jaką cenę zaproponowała konkurencja, dzięki czemu rywalizacja o klienta będzie zaciekła.
- To jest system stworzony dla osób, które nie są wprawnymi negocjatorami lub nie mają na to czasu – mówi Marcin Wejtko, pomysłodawca portalu CarDeal.pl – Nie ma tutaj miejsca na zaproszenie na kawę, czy odpowiedź w stylu: Proszę przyjść, na pewno się dogadamy. Serwis będzie umożliwiał składanie wyłącznie ofert określających cenę samochodu lub dodatkowe wyposażenie.
Podstawą funkcjonowania systemu są usługi typu webservice, umożliwiające dwustronną komunikację z dealerami. Dla dealerów samochodowych będzie to szybkie i proste narzędzie do tworzenia skutecznych ofert sprzedażowych. Klient będzie miał możliwość przeglądania ofert od dużej liczby dealerów z użyciem wbudowanych w system mechanizmów porównywania i sortowania.
Dużym ułatwieniem w przeglądaniu ofert będzie fakt, iż wszystkie oferty będą w jednym miejscu – przejrzyście uporządkowane według wybranych kryteriów (np. cena, odległość od miejsca zamieszkania i tym podobne). Niewątpliwą korzyścią dla dealerów będzie zaś dostęp do bazy klientów poważnie zainteresowanych kupnem samochodów oraz możliwość stworzenia profesjonalnej oferty sprzedażowej w bardzo prosty i szybki sposób.