Marek Biliński – absolwent Akademii Muzycznej w Poznaniu, kompozytor i mult-instrumentalista, jako pierwszy w kraju i w tej części Europy, idąc śladami Jean-Michela Jarre’a, wykonał wielkie plenerowe koncerty muzyki i światła w Szczecinie (1993) i w Krakowie (1994), które zobaczyło łącznie ok. 50.000 widzów. W 1995 r. czytelnicy branżowego pisma “Muzyk”, uznali Marka Bilińskiego za najlepszego kompozytora i wirtuoza syntezatorów.
Popularność na rodzimym rynku muzycznym zdobył bestsellerowym albumem “Ogród Króla Świtu” oraz wideoklipem “Ucieczka z Tropiku”. W tym czasie miał już na swoim koncie kolejną Złotą Płytę oraz szereg koncertów w kraju i za granicą (m.in. Niemcy, Czechy, Rosja, Kuwejt). W plebiscytach na najpopularniejszego instrumentalistę, w latach 1981-85 zajmował kolejno pierwsze miejsca.
Następne 4 lata spędził w Kuwejcie jako wykładowca w Akademii Muzycznej. Okres ten zaowocował kompozycjami z wpływami muzyki arabskiej - w Polsce najbardziej znana jest fantazja symfoniczna “Twarze Pustyni”, która miała uświetnić obchody 30-lecia niepodległości Kuwejtu. Agresja Iraku uniemożliwiła realizację tego przedsięwzięcia lecz po zakończeniu wojny w Zatoce Perskiej dzieło to wraz z diaporamą artysty fotografika Jacka Woźniaka, reprezentowały Kuwejt na Światowej Wystawie EXPO’92 w Sewilli.
Po powrocie do kraju ponownie zajął należne mu miejsce w polskiej muzyce instrumentalnej, nagrywając kolejną płytę - “Dziecko Słońca”- 94. Z inspiracji tej muzyki, choreograf Ewa Wycichowska, stworzyła balet o tym samym tytule, który wykonał Polski Teatr Tańca. Premiera odbyła się na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu w 1995 r.
Jego muzyka pojawia się w filmach kinowych i telewizyjnych (m.in. “Przyjaciel Wesołego Diabła” i “Bliskie Spotkania z Wesołym Diabłem” w reżyserii Jerzego Łukaszewicza), Gali Wręczenia Nagród Polskiego Przemysłu Fonograficznego -”Fryderyk ‘96” i “Fryderyk ‘97″ i na płytach w kraju i na świecie, głównie w USA “The Minden Pictures Collection”.
Jest również twórcą muzyki teatralnej. Na szczególną uwagę zasługuje muzyka napisana wspólnie z kompozytorem Wojciechem Trzcińskim do dramatu “Brat Naszego Boga” Karola Wojtyły, w reżyserii Andrzeja Marii Marczewskiego.