Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Legnica
ZUS informuje o stanie konta za 2010 rok

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpoczął wysyłkę "Informacji o stanie konta ubezpieczonego wg stanu na dzień 31 grudnia 2010 r." Wkrótce około 18 milionów Polaków dostanie takie listy od ZUS.

Po co wysyłana jest taka „Informacja” i co można z niej wyczytać?

Ubezpieczeni znajdą w „Informacji” ważne dane, które umożliwią im monitorowanie stanu swojego konta w ZUS. Informacja zawiera:

• kwotę zwaloryzowanych składek na ubezpieczenie emerytalne w I filarze, z wyłączeniem składek na otwarte fundusze emerytalne,

• kwotę zwaloryzowanego kapitału początkowego (tylko, jeśli kapitał został dla danej osoby już ustalony),

• wysokość należnych i odprowadzonych składek na otwarte fundusze emerytalne (dotyczy to członków OFE).

Dla osób, które ukończyły 35 lat, ZUS podaje również wysokość hipotetycznej emerytury z I filaru, czyli szacunkową wartość przyszłego świadczenia. Warto poznać takie orientacyjne wyliczenie świadczenia, aby wiedzieć, na jaką emeryturę można liczyć przy osiąganych zarobkach. Nie jest to jednak faktyczna wartość, więc podana kwota nie może być podstawą do jakichkolwiek roszczeń wobec ZUS.

Każdy, kto otrzymał „Informację", powinien sprawdzić, czy zawiera ona prawidłowe dane. W przypadku błędów dotyczących danych osobowych, numerów PESEL i NIP, danych adresowych, kwot składek lub braku składek, należy zwrócić się do płatnika składek (czyli pracodawcy). Jeżeli płatnik się pomylił, powinien sporządzić i przekazać do ZUS dokumenty korygujące lub uzupełnić wpłaty.

W przypadku, gdy płatnik stwierdzi, że przekazane przez niego dane są prawidłowe, a wszystkie składki opłacił jak należy, lub gdy wyjaśnienie nieprawidłowości nie jest możliwe u płatnika składek - należy złożyć reklamację w ZUS. Odpowiedź na pytanie, jak to zrobić, można znaleźć na stronie internetowej www.mojaskladka.zus.pl lub www.mojaemerytura.zus.pl oraz na telefonicznej infolinii pod numerem 0801 400 400 (czynna w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 18.00).


opr. LZ



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Piątek 19 kwietnia 2024
Imieniny
Alfa, Leonii, Tytusa

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl