Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Kampania ''Tu mieszkam, tu kupuję''

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Ponad połowa Polaków codzienne zakupy robi w małych sklepach osiedlowych. Klienci doceniają dostępną tam świeżą żywność, lokalne produkty, ale również jakość obsługi . Aż 94% kupujących ceni indywidualne podejście sprzedawców – wynika z raportu przygotowanego na zlecenie MAKRO Cash & Carry w ramach akcji "Tu mieszkam, tu kupuję".

Właściciele sklepów osiedlowych, świadomi zmian zachodzących w handlu oraz rosnących potrzeb klientów, dokładają wszelkich starań, aby uczynić swoją ofertę konkurencyjną

i atrakcyjną. Coraz częściej w małych sklepach możemy kupić produkty od regionalnych wytwórców, którzy gwarantują dostawę świeżego i smacznego towaru. Jak pokazuje raport „Sytuacja sklepów osiedlowych”, przygotowany przez prof. Teresę Słaby oraz prof. Annę Dąbrowską z Katedry Poziomu Życia i Konsumpcji SGH na zlecenie MAKRO Cash & Carry, zdecydowana większość Polaków docenia możliwość zakupu świeżego chleba (86%), owoców i warzyw (77%) oraz mięsa (75%) i nabiału (64%).

Na wielu polach osiedlowe sklepy nie są w stanie konkurować z hipermarketami i dyskontami. Wspomnieć tu można choćby o niższej cenie oraz większym asortymencie oferowanych produktów – mówi Piotr Rogowiecki, Zastępca Dyrektora Departamentu Dialogu Społecznego, Pracodawców Rzeczpospolitej Polskiej. Jednak są obszary, których zagospodarowanie pozwoli detaliście przyciągnąć klientów, wygrać z hipermarketami i dyskontami. Mały sklep osiedlowy może wyróżnić się na tle konkurencji nie tylko indywidualnym podejściem do klienta, ale również wysoką jakością, świeżością produktów czy dystrybucją lokalnych przysmaków – dodaje.

Polacy lubią kupować w sklepach osiedlowych. Niestety, w Polsce od kilku lat widoczna jest tendencja spadkowa w liczbie prosperujących placówek tego typu. W ciągu 5 lat ich liczba zmalała o prawie 10 tysięcy, przy czym proces ten dotyka szczególnie najmniejsze sklepy osiedlowe. Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Nielsen, w ciągu roku ubyło ich niemal 7 tysięcy. Sytuacja upadających małych sklepów jest nie tylko domeną naszego kraju. W całej UE w ciągu ostatnich 5 lat liczba najmniejszych sklepów spadła o kilkadziesiąt tysięcy.

Detaliści nadal próbują dorównać dużym sieciom handlowym i dyskontom. Jednak w wielu przypadkach nic nie jest w stanie zastąpić małego sklepu osiedlowego. Choćby jego bliskość jest dla wielu osób ogromnym atutem. Przed właścicielami tego typu placówek stoi wiele wyzwań, polegających na próbie przekształcenia małych sklepów osiedlowych w nowoczesne placówki z dobrze przemyślaną ofertą asortymentową, szytą na miarę potrzeb stałych klientów, z promocjami, czy degustacjami produktów – mówi Mariola Roguska-Kopanczyk z Naczelnej Rady Zrzeszeń Handlu i Usług. Aby dorównać konkurencji warto otworzyć się na innowacyjność, choćby w kwestii płatności elektronicznej, programów lojalnościowych, a nawet możliwości zamawiania produktów przez Internet – dodaje.

Już ponad 6,5 tysiąca właścicieli sklepów z całej Polski przyłączyło się do akcji „Tu mieszkam, tu kupuję” organizowanej przez MAKRO Cash & Carry. Od czerwca 2009 roku podejmowane są działania, mające na celu popularyzację robienia zakupów w małych sklepach osiedlowych, a także wspieranie ich właścicieli w rozwoju biznesu. Program ma zwrócić uwagę na konieczność realizacji działań promocyjnych w tego typu placówkach. Działania te pozwolą na zwiększenie rozpoznawalności sklepów wśród okolicznych mieszkańców.

W drugiej odsłonie programu organizatorzy wskazują na rolę osiedlowych sklepów w kształtowaniu społeczności lokalnych oraz ich wkład w polską gospodarkę.


opr. EP



Dzisiaj
Sobota 21 września 2019
Imieniny
Darii, Mateusza, Wawrzyńca

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl
o © 2007 - 2019 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl

Twój afisz
na grupie Otomedia.pl
zadzwoń: 512 745 851
e-mail: reklama@otomedia.pl
Znajdź wydarzenie
na naszym afiszu
Znajdź wydarzenie
na naszym afiszu
Twój afisz
na grupie Otomedia.pl
zadzwoń: 512 745 851
e-mail: reklama@otomedia.pl