W konferencji uczestniczyli między innymi: wicemarszałek Sejmu Jerzy Szmajdziński, posłanka Marzena Machałek, wojewoda dolnośląski Rafał Jurkowlaniec, wicemarszałek województwa Piotr Borys, radni sejmiku wojewódzkiego, przewodniczący Rady Miejskiej Legnicy, Robert Kropiwnicki, legniccy radni oraz przedstawiciele gmin, przez których tereny wyznaczony został przebieg drogi S-3.
Prezydent Legnicy zaprosił też specjalistów z branży komunikacji i drogownictwa z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (Oddział we Wrocławiu), Urzędów Wojewódzkiego i Marszałkowskiego oraz wyspecjalizowanych biur projektowych i urbanistycznych.
Celem konferencji było uzyskanie jak najszerszego poparcia środowisk społecznych, politycznych, samorządów lokalnych i regionalnych, parlamentarzystów oraz specjalistów branży komunikacyjnej dla idei jednoczesnej realizacji w latach 2009-2011 (w ramach inwestycji związanych z EURO 2012) budowy drogi szybkiego ruchu S-3 na jej odcinku od Nowej Soli, przez węzeł autostradowy A4 w pobliżu Legnicy, aż po Lubawkę i granicę państwa z Czechami z jej realizowanym już odcinkiem północnym.
Uczestnicy debaty zgodnie przyznali, że konieczne jest podjęcie możliwie szybkiej decyzji rządu RP w sprawie wznowienia finansowania południowego odcinka S-3. Północna część tej liczącej sobie 372 km trasy (od Świnoujścia do Nowego Miasteczka) jest już realizowana.
Oto wnioski, jakie sformułowano podczas tego spotkania: projektowanie dróg krajowych , a zwłaszcza drogi S3 powinno się odbywać przy pełnej partycypacji społecznej – oznacza to częste konsultacje z samorządami na każdym etapie projektowania drogi; przedstawione przez projektantów warianty przebiegu drogi krajowej - odcinek S-3 Nowa Sól – Legnica (węzeł A-4) i odcinek Legnica (węzeł A-4) – Lubawka, granica państwa są sprawą otwartą do dialogu między samorządami gmin i powiatów (gospodarzami terenów) a inwestorem (GDDKiA – rządem); szczególnego opracowania i potraktowania przez projektantów wymagają miejsca będące wciąż przedmiotem sporów, m.in: "Węzeł Ptasznik" w sąsiedztwie Kamiennej Góry,trasa drogi prowadząca prze Gminę Krotoszyce; konferencja przeglądowa dotycząca postępów realizacji drogi krajowej S-3 powinna się odbywać cyklicznie – co roku.
Oto wnioski dotyczące regionalnych połączeń kolejowych: ścisła współpraca samorządów lokalnych, a także wsparcie - w tym finansowe działań PKP, powinna zaowocować wykonaniem remontu bieżącego linii 289 (Wrocław – Legnica - Lubin - Rudna Gwizdanów) w roku 2008; kształt oferty przewozowej kolei powinien uwzględniać potrzeby komunikacyjne mieszkańców regionu; z uwagi na duże znaczenie gospodarcze linii 289 należy podjąć działania zmierzające do umieszczenia jej w wykazie linii znaczenia państwowego; potrzebne jest zintensyfikowanie działań prawnych (w zakresie gospodarki nieruchomościami) mających na celu umożliwienie przekazywania nieruchomości PKP, w tym – dworców, na rzecz samorządów lokalnych; należy podjąć działania w celu stworzenia zintegrowanego (1 bilet 1 taryfa) systemu komunikacji zbiorowej na terenie LGOM.