Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Legnica
S 3 - burza mózgów

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
W legnickim Hotelu Qubus odbyła się konferencja na temat ważnych dla Legnicy i regionu aspektów budowy drogi szybkiego ruchu S-3. Dodatkowym wątkiem debaty była modernizacja regionalnej sieci połączeń kolejowych. Uczestnicy konferencji sformułowali kilka istotnych wniosków.

W konferencji uczestniczyli między innymi: wicemarszałek Sejmu Jerzy Szmajdziński, posłanka Marzena Machałek, wojewoda dolnośląski Rafał Jurkowlaniec, wicemarszałek województwa Piotr Borys, radni sejmiku wojewódzkiego, przewodniczący Rady Miejskiej Legnicy, Robert Kropiwnicki, legniccy radni oraz przedstawiciele gmin, przez których tereny wyznaczony został przebieg drogi S-3.

Prezydent Legnicy zaprosił też specjalistów z branży komunikacji i drogownictwa z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (Oddział we Wrocławiu), Urzędów Wojewódzkiego i Marszałkowskiego oraz wyspecjalizowanych biur projektowych i urbanistycznych.

Celem konferencji było uzyskanie jak najszerszego poparcia środowisk społecznych, politycznych, samorządów lokalnych i regionalnych, parlamentarzystów oraz specjalistów branży komunikacyjnej dla idei jednoczesnej realizacji w latach 2009-2011 (w ramach inwestycji związanych z EURO 2012) budowy drogi szybkiego ruchu S-3 na jej odcinku od Nowej Soli, przez węzeł autostradowy A4 w pobliżu Legnicy, aż po Lubawkę i granicę państwa z Czechami z jej realizowanym już odcinkiem północnym.

Uczestnicy debaty zgodnie przyznali, że konieczne jest podjęcie możliwie szybkiej decyzji rządu RP w sprawie wznowienia finansowania południowego odcinka S-3. Północna część tej liczącej sobie 372 km trasy (od Świnoujścia do Nowego Miasteczka) jest już realizowana.

Oto wnioski, jakie sformułowano podczas tego spotkania: projektowanie dróg krajowych , a zwłaszcza drogi S3 powinno się odbywać przy pełnej partycypacji społecznej – oznacza to częste konsultacje z samorządami na każdym etapie projektowania drogi; przedstawione przez projektantów warianty przebiegu drogi krajowej - odcinek S-3 Nowa Sól – Legnica (węzeł A-4) i odcinek Legnica (węzeł A-4) – Lubawka, granica państwa są sprawą otwartą do dialogu między samorządami gmin i powiatów (gospodarzami terenów) a inwestorem (GDDKiA – rządem); szczególnego opracowania i potraktowania przez projektantów wymagają miejsca będące wciąż przedmiotem sporów, m.in: "Węzeł Ptasznik" w sąsiedztwie Kamiennej Góry,trasa drogi prowadząca prze Gminę Krotoszyce; konferencja przeglądowa dotycząca postępów realizacji drogi krajowej S-3 powinna się odbywać cyklicznie – co roku.

Oto wnioski dotyczące regionalnych połączeń kolejowych: ścisła współpraca samorządów lokalnych, a także wsparcie - w tym finansowe działań PKP, powinna zaowocować wykonaniem remontu bieżącego linii 289 (Wrocław – Legnica - Lubin - Rudna Gwizdanów) w roku 2008; kształt oferty przewozowej kolei powinien uwzględniać potrzeby komunikacyjne mieszkańców regionu; z uwagi na duże znaczenie gospodarcze linii 289 należy podjąć działania zmierzające do umieszczenia jej w wykazie linii znaczenia państwowego; potrzebne jest zintensyfikowanie działań prawnych (w zakresie gospodarki nieruchomościami) mających na celu umożliwienie przekazywania nieruchomości PKP, w tym – dworców, na rzecz samorządów lokalnych; należy podjąć działania w celu stworzenia zintegrowanego (1 bilet 1 taryfa) systemu komunikacji zbiorowej na terenie LGOM.


red.



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Wtorek 23 kwietnia 2024
Imieniny
Ilony, Jerzego, Wojciecha

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl