Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Zbrodniarz w reklamie - czas na Hitlera?

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
W reakcji na kampanię reklamową Heyah wykorzystującą wizerunek W. Lenina, prezes Instytutu Pamięci Narodowej wsparł akcję konsumencką Stowarzyszenia Twoja Sprawa i wystosował pismo, w którym zaapelował o natychmiastowe zaprzestanie wspomnianej kampanii przez Polską Telefonię Cyfrową S.A.

Stowarzyszenie Twoja Sprawa rozpoczęło na stronie www.twojasprawa.org.pl akcję konsumencką związaną z najnowszą kampanią reklamową marki Heyah. Oprócz apelu do konsumentów, aby składać skargi do Rady Reklamy, Stowarzyszenie oficjalnie zadeklarowało, że pokryje koszty korepetycji z historii dla członków zarządu PTC oraz obsługującej tę spółkę agencji reklamowej. Setki konsumentów wspierających działania STS zaczęło wysyłać listy do spółki wyrażające swoją dezaprobatę dla pomysłu wykorzystania postaci Lenina w reklamie.

Prezes IPN Łukasz Kamiński wystosował pismo do PTC, w którym m.in. czytamy: „Ze zdumieniem i oburzeniem przyjąłem wykorzystanie przez PTC S.A. w działaniach marketingowych postaci W. Lenina. Jest to nieodpowiedzialne trywializowanie masowych zbrodni i ich ofiar. Skutki społeczne tej kampanii mogą być tym groźniejsze, że adresowana jest ona do młodych ludzi, wśród których buduje ona pozytywne skojarzenia związane z W. Leninem”.

„W imię pamięci milionów ofiar komunistycznych zbrodni a także poczucia społecznej odpowiedzialności biznesu apeluję do Państwa o natychmiastowe zaprzestanie kampanii reklamowej z wykorzystaniem wizerunku W. Lenina, usunięcie go z wszystkich nośników, także do podjęcia działań, które przyczynią się do naprawy wyrządzonych szkód w świadomości młodego pokolenia Polaków” – pisze prezes IPN.

- Jesteśmy wdzięczni Prezesowi IPN, że podjął ten temat – podkreśla Rafał Porzeziński, rzecznik prasowy Stowarzyszenia Twoja Sprawa. - Nasze Stowarzyszenie od czterech lat zajmuje się reagowaniem na reklamy naruszające dobre obyczaje. Przyłączyło się do naszych działań już ponad 10.000 konsumentów, którzy nie chcą, aby korporacje zawłaszczały przestrzeń publiczną niewłaściwymi reklamami. Mieliśmy już kampanię „Kryształowa noc zakupów”, teraz mamy reklamę z Leninem. Czy za chwilę ktoś nie wpadnie na pomysł wykorzystania holokaustu do reklamowania swoich produktów? – pyta retorycznie Porzeziński.

- Oferta korepetycji z historii dla PTC jest jak najbardziej poważna. Bagatelizowanie komunizmu i przenoszenie postaci zbrodniarza do branży reklamowej może wynikać z niewiedzy. Stąd pomysł na korepetycje, których koszt chcemy oczywiście pokryć – podkreśla Porzeziński.

- Każda osoba, która chce wyrazić przesłać swoją opinię o kampanii Heyah może wziąć udział w naszej akcji. Wystarczy wejść na stronę www.twojasprawa.org.pl. Udział w akcji zajmuje nie więcej niż 3 minuty – informuje rzecznik STS.


rtr



o © 2007 - 2021 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl