Ale przede wszystkim jest on portretem ludzi tu mieszkających i odwiedzających Legnicę, bo to oni tworzą miasto, jego specyficzny klimat i charakter. Wartość promocyjną obrazu podnosi nawiązanie do marki miasta i hasła promocyjnego „Legnica – z nią zawsze po drodze”. Elementy graficzne, przewijające się przez cały film, zostały zaczerpnięte z systemu identyfikacji wizualnej miasta.
Scenariusz filmu opiera się na pomyśle pokazania Legnicy od przeszłości, poprzez „tu i teraz” aż do przyszłości, dlatego został on podzielony na 4 części:
- miasto z tradycjami – nawiązuje do historii Legnicy, pokazuje najważniejsze zabytki. Aby uniknąć nudy i monotonii zdjęcia zostały urozmaicone inscenizacją walk rycerskich, nawiązujących do czasów piastowskiej Legnicy.
- miasto kultury – pokazuje liczne imprezy kulturalne odbywające się w mieście, takie jak m. in.: Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny „Świat pod Kyczerą”, Międzynarodowy Festiwal Srebro, Ogólnopolski Turniej Chórów Legnica Cantat, Imieniny Ulicy Najświętszej Maryi Panny, Noc Muzealna czy Międzynarodowa Wystawa Satyrykon.
- miasto aktywne – obrazuje najpopularniejsze dyscypliny sportu, w których legniczanie odnoszą sukcesy. W tej części przedstawiono także sposoby aktywnego spędzania wolnego czasu w mieście (na basenie, boiskach sportowych, na licznych zajęciach dla dzieci i młodzieży, na rowerze czy w parku, stanowiącym wizytówkę miasta i ulubione miejsce odpoczynku legniczan).
- miasto z przyszłością – to optymistyczny, dynamiczny i pełen roześmianych twarzy obraz miasta, z którym każdemu jest po drodze, zarówno w znaczeniu dosłownym jak i metaforycznym, bo Legnica to dobre miejsce do życia, to miasto z potencjałem na przyszłość, bo tworzą je ludzie aktywni, pełni pasji i zaangażowania.
Realizacja filmu charakteryzuje się dynamiką, którą udało się osiągnąć dzięki wykonaniu zdjęć przy pomocy pojazdów typu segway i paralotni oraz odpowiedniemu montażowi. Umożliwiło to pokazanie w atrakcyjnej formie niemal roku z życia miasta. Zdjęcia kręcone były od wiosny do zimy 2012 r. Dodatkowym atutem filmu jest wykorzystanie energetycznego podkładu muzycznego autorstwa polskiego zespołu folkowego Paula & Karol, który brytyjski „The Guardian” umieścił na liście „Dźwięk świata 2011”, prezentującej najciekawsze młode zespoły.
Wykonawcą filmu o Legnicy jest Grupa Falco z Torunia, która przedstawiła najkorzystniejszą ofertę na jego realizację. Koszt produkcji 4-minutowego filmu promocyjnego wraz z 30-sekundowym spotem (wszystko w formacie HD) wyniósł 61 tysięcy zł brutto. W ramach zawartej z wykonawcą umowy Gmina Legnica uzyskała też prawa do wykorzystywania całego nakręconego przez Grupę Falco w naszym mieście materiału filmowego. W efekcie gmina dysponuje kilkudziesięcioma godzinami nagrań, które mogą być wykorzystywane m.in. do produkcji innych programów zlecanych.
Grupa Falco specjalizuje się m.in. w zdjęciach lotniczych. W jej skład wchodzą sportowcy plasujący się na najwyższych lokatach w najbardziej prestiżowych zawodach na świecie w dziedzinie mikrolotów - mistrzowie i wicemistrzowie świata w motolotniarstwie i motoparalotniarstwie.
Grupa ma na swoim koncie realizację zdjęć do wielu produkcji krajowych i zagranicznych, w tym m.in.:
- filmu Janusza Zaorskiego „Syberiada Polska”,
- filmu promującego Polskę poprzez muzykę Chopina „Fryderyk 2010”, nagrodzonego 16 międzynarodowymi nagrodami,
- filmu promocyjnego „Toruń miastem festiwali”, który zdobył nagrodę TOURFILM 2012 na najstarszym festiwalu filmów promocyjnych, odbywającym się w Karlowych Warach (Czechy), nagrodę specjalną na festiwalu filmów turystycznych FilmAT – „Film, Art & Tourism Festival” oraz Srebrnego Koguta na Międzynarodowym Festiwalu Filmów Turystycznych ART&TUR w Barcelos (Portugalia).
Premiera filmu promocyjnego Legnicy planowana jest w najbliższych tygodniach. Film będzie skierowany nie tylko do turystów i gości miasta, ale także do samych legniczan.