- Uważamy, że osiągnęliśmy najważniejsze cele przyjętego programu optymalizacji. System połączeń został uproszczony, nastąpiła też poprawa wykorzystania taboru autobusowego – mówi Zdzisław Bakinowski, prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. – Uproszczone zostały rozkłady jazdy, wprowadziliśmy rytmiczność kursowania, opartą na częstotliwościach modułowych oraz synchronizacji godzin odjazdów na głównych ciągach komunikacyjnych.
Przypomnijmy. 1 sierpnia zmieniło się funkcjonowanie komunikacji miejskiej w naszym mieście. Częstotliwość kursowania autobusów na wielu trasach została zwiększona. Niektóre, nierentowne i niecieszące się popularnością wśród pasażerów linie wyłączono z eksploatacji. Podstawą wprowadzenia nowych rozwiązań była analiza przeprowadzonych przez firmę specjalistyczną w listopadzie 2012 r. wyników badań potoków pasażerskich, struktury biletowej oraz rentowności poszczególnych linii komunikacyjnych pn. „Optymalizacja komunikacji miejskiej w Legnicy”.
Wnioski z badań wykazały m.in., że sieć połączeń komunikacji publicznej powinna być dostosowana do bieżących, rzeczywistych potrzeb mieszkańców oraz rozwijającego się układu komunikacyjnego i urbanistycznego miasta. Stwierdzono nierównomierne wykorzystywanie autobusów przez pasażerów, a także potrzebę wprowadzenia regularnych i łatwych do zapamiętania godzin odjazdów.
Zarząd MPK zapewnia, że szczegółowo analizuje wszystkie uwagi i sugestie pasażerów dotyczące nowego funkcjonowania komunikacji. Podjął decyzję o zmodyfikowaniu niektórych rozwiązań wdrożonych 1 sierpnia br.
Ostatnio wprowadzone zostały zmiany na następujących liniach:
• • Linia 1/11 – korekta odjazdów z ul. Pątnowskiej służąca lepszemu skomunikowaniu z autobusami jadącymi w kierunku LSSE i pociągami PKP oraz ułatwieniu dojazdów dzieci do szkół,
• • Linia 2 – wydłużenie niektórych kursów do Szczytnickiej-Pętli, ułatwiające dowóz i powrót pracowników z firm zlokalizowanych w tym rejonie oraz powrót młodzieży ze szkoły przy ul. Słubickiej,
• • Linia 5 – korekta kursów ułatwiająca dojazdy do pracy i na dworzec PKP oraz przesiadki na linię nr 3 (dojazd do szkół przy ul. Grabskiego i Jaworzyńskiej),
• • Linia 6 – korekta kursów z ul. Grabskiego ułatwiająca dojazd do szkół, uwzględniająca też wnioski pracowników ZUS i Urzędu Kontroli Skarbowej,
• • Linia 8 – korekta kursów porannych z ul. Iwaszkiewicza w kierunku pętli przy Poznańskiej na wniosek pracowników WPEC i firmy Dejon-Dąbrowski,
• • Linia 15/16 – wydłużenie kilku kursów zjazdowych do ul. Ceglanej w godzinach popołudniowych, uruchomienie kursu w soboty i niedziele o godz. 5.07 z ul. Ceglanej związanego z dojazdem do pracy w LSSE,
• • Linia 18 – korekta związana ze skomunikowaniem z linią nr 26,
• • Linia 24 – wprowadzenie skróconego wariantu trasy prowadzącej przy Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym i przychodniach, dokonane na liczne wnioski osób starszych, mieszkańców ul. Wrocławskiej i pracowników szpitala.