Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Co nowego w telewizjach?

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Czego możemy się więc spodziewać w 2014 roku na rynku medialnym?
Co nowego w telewizjach?

Wszystko wskazuje na to, iż rok 2014 będzie kolejnym, w którym dominować będzie trzech graczy - Telewizja Polska, Grupa TVN i Cyfrowy Polsat. Faktem jest, że od lat główne stacje (naziemne, ogólne) tych nadawców tracą widzów na rzecz kanałów tematycznych.

Nadawcy ci jednak już dawno odnaleźli się także na tym nowym polu, bowiem na rynku sprofilowanych stacji ich kanały są liderami w swoich grupach (przykładowo TVP Seriale, TVN24 i Polsat Sport). Od lat TVN i Polsat "uzależniają" też od siebie innych nadawców-konkurentów jako operatorzy platform satelitarnych (Cyfrowy Polsat, n - obecnie nc+).

W 2014 roku obaj gracze jeszcze mocniej zaznaczają swoją dominację w kolejnym segmencie rynku - sprzedaży reklam. Od 1 stycznia br. spółka TVN Media przejęła obsługę kanałów AXN, Fox International Channels (FIC), Discovery Networks, natomiast Polsat Media - Universal Networks International (UNI), Kino Polska TV i Eurosport.

Kanały te dołączyły do bogatego już portfolio obu spółek. Ponadto zarówno TVN, jak i Polsat są znaczącymi graczami na rynku naziemnej telewizji cyfrowej. Za sprawą wcześniejszych decyzji Telewizja Polska nie ma swojej platformy satelitarnej, a Biuro Reklamy TVP sprzedaje jedynie czas antenowy we własnych stacjach.

Mimo to publiczna telewizja wciąż odgrywa znaczącą rolę na polskim rynku - jest przecież nadawcą popularnych kanałów, samodzielnym nadawcą stacji na jednym z powszechnych, bezpłatnych i ogólnopolskich multipleksów (MUX 3), jest producentem filmowym, a także dostarczycielem treści ze swojego bogatego archiwum dla innych, komercyjnych nadawców.

Nowe kanały

Nowe kanały - czyli to, co "tygryski lubią najbardziej"! W 2014 roku poszerzy się oferta kanałów sportowych i dla mężczyzn - 10 stycznia br. ruszy Motowizja (kanał pojawi się w ofercie nc+), 12 stycznia br. - TVP Sport HD (UPC Polska, Toya, Vectra), w styczniu br. wystartować ma także Zest TV (nc+), a do tego należy doliczyć jeszcze być może Fox Sports, Polsat Sport Weekend i Polsat Futbol (?).

W styczniu br. ma ruszyć w Europie Środkowo-Wschodniej Filmbox Arthouse - podobno szykowana jest też wersja polskojęzyczna. Do końca kwietnia br. mają pojawić się nowe kanały w MUX 1 - Fokus TV, TVP ABC (start być może w lutym br.) i Stopklatka TV (być może w lutym br.).

W pierwszym kwartale tego roku swój start zapowiada też familijna telewizja muzyczna Opoka.tv, która ma być dostępna w sieciach kablowych, IPTV i w internecie. W drugim kwartale Discovery Networks CEEMEA planuje uruchomić w Europie Środkowo-Wschodniej kanał ID Xtra w SD i HD - czy także w Polsce?

Discovery planuje również, by całe jego portfolio w Polsce było nadawane w wysokiej rozdzielczości do końca 2014 roku. Spółka A+E Networks chce wprowadzić w tym roku na polski rynek dwa kanały - H2 i Lifetime. Do końca sierpnia br. Telewizja Polska ma też czas na start zapowiadanego już od dawna kanału TVP Dokument.

Warto też wspomnieć, że już od 1 stycznia br. nadaje TVN24 Biznes i Świat, kanał powstały z przekształcenia TVN CNBC. Co jeszcze? Może jakaś niespodzianka? W kwietniu ubiegłego roku Dariusz Dąbski, prezes i właściciel Telewizji Puls Sp. z o.o., w rozmowie z serwisem satkurier.pl mówił, iż najwcześniej na przełomie 2013 i 2014 r. pojawi się TV Puls HD.

Nadawca uruchomia obecnie nowoczesne Archiwum Cyfrowe. Nowe rozwiązanie umożliwi firmie całkowicie beztaśmową produkcję, co znacznie zwiększy wydajność produkcyjną Telewizji Puls i podniesie jakość techniczną emitowanych treści. Nowy system zapewni również Telewizji Puls możliwość pracy z materiałami w jakości HD. Czy będzie to skutkowało bliskim startem

TV Puls w wysokiej rozdzielczości?

Nowi gracze na rynku naziemnej telewizji cyfrowej

Za sprawą MUX-ów lokalnych w naziemnej telewizji cyfrowej pojawiają się nowi gracze - obok lokalnych kanałów (TVT, NTL Radomsko, TV Łużyce i TV Odra) także te ogólnopolskie, znane już z satelity i kabla - 4fun.tv, TV.Disco, TVR i STARS.TV. Ponadto do końca kwietnia br. w MUX 1 mają pojawić się wspomniane już TVP ABC, Stopklatka TV i Fokus TV, a także TV Trwam. Dodatkowo, być może już jesienią br. ruszy nowy MUX 8 - chętnych jest wielu.

Walka o naziemne częstotliwości

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji (MAC), Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) i Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, zgodnie ze swoimi kompetencjami, pracują nad kształtem polskiego rynku medialnego.

Rok 2014 będzie pod tym względem równie ciekawy jak ubiegłe - UKE zapowiada bowiem aukcję na rezerwację częstotliwości, które zapewniają możliwość rozwoju mobilnego internetu szybkich prędkości na terenie całego kraju. Uczestnicy pierwszej tego typu aukcji w Polsce będą konkurowali o 5 rezerwacji z pasma 800 MHz oraz 14 rezerwacji z pasma 2,6 GHz. Ponadto trwają uzgodnienia w sprawie startu kolejnych multipleksów lokalnych (TV Łużyce i TV Odra), a na jesień br. planowany jest, według doniesień medialnych, start MUX 8.


Łukasz Knapik/INTERIA.PL/satkurier.pl



o © 2007 - 2020 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl

Twój afisz
na grupie Otomedia.pl
zadzwoń: 512 745 851
e-mail: reklama@otomedia.pl
Znajdź wydarzenie
na naszym afiszu
Twój afisz
na grupie Otomedia.pl
zadzwoń: 512 745 851
e-mail: reklama@otomedia.pl
 
Dzisiaj
Sobota 4 lipca 2020
Imieniny
Aureli, Malwiny, Zygfryda

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl
Ogłoszenia nieruchomości