Ekipy budowlane koncentrują się na regulacji krawężników i innych urządzeń, naprawie studzienek i układaniu ścieków przy krawężnikach.
Wyłączenie z ruchu jezdni północnej jest okazją do przeprowadzenia prac konserwacyjnych na kładce dla pieszych nad ulicą Witelona. Wykonuje ją firma Pol–Drog, która związana jest z Zarządem Dróg Miejskich umową na bieżące utrzymanie i konserwację kładek.
Podczas prac na ulicy Skarbka odkopany został kanał wyłożony cegłami. Nie wiadomo, jaka była jego pierwotna funkcja. Nie był też ujęty na żadnych mapach czy planach. Wiadomo, że kanał przebiega pod jezdnią, ale trudno ustalić, gdzie zmierza, bo jest zasypany. Legnicki konserwator zabytków Leszek Dobrzyniecki uznał, że ta podziemna budowla nie jest zabytkiem archeologicznym, ale ma historyczny charakter i z tego powodu powinna zostać zachowana.
Jak wyjaśnia Andrzej Szymkowiak, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich, wejście do kanału zostanie zabezpieczone i odpowiednio przykryte. On sam nie będzie jednak zasypany. To odkrycie nie spowoduje żadnych opóźnień w pracy przy przebudowie ulic Witelona i Skarbka.
Przypomnijmy, że przebudowa ulic Witelona i Skarbka rozpoczęła się pod koniec marca. Zakres robót obejmuje wymianę nawierzchni jezdni. Rozbudowana zostanie zatoka autobusowa przy ul. Skarbka (po stronie południowej, od ul. Mickiewicza), zmodernizowana natomiast - zatoka przy ul. Witelona (obok byłej szkoły medycznej). Z kolei nieczynny już przystanek przy ul. Witelona (od strony al. Orła Białego) będzie zlikwidowany. W ramach tej inwestycji zamontowane będą także bariery energochłonne na pasie rozdzielającym jezdnie, ułożona zostanie kanalizacja teletechniczna oraz uregulowane urządzenia sieciowe. Przewidziany umową koszt tej inwestycji to ok. 2,6 mln zł.