Zgodnie ze złożonym przez gminę wnioskiem za te środki planuje się usunąć w Legnicy ok. 30 ton azbestu.
Usuwanie azbestu przy współudziale środków WFOŚiGW we Wrocławiu prowadzono już w latach 2011 i 2012 r. Usunięto wówczas ponad 13 ton tej niebezpiecznej substancji z nieruchomości gminnych i należących do Zarządu Gospodarki Mieszkaniowej.
Program usuwania azbestu na terenie Legnicy został opracowany w 2009 r. i przyjęty przez Radę Miejską w roku 2010. Sporządzona wówczas inwentaryzacja wykazała obecność w mieście 382,5 tony azbestu. Okazało się, że właścicielami 90 proc. obiektów, w których występują materiały azbestowe, są osoby fizyczne. Również one będą mogły być beneficjentami gminnego dofinansowania.
Dotyczyć ono będzie kosztów demontażu, transportu i unieszkodliwienia azbestu na składowisku odpadów. Na realizację tych prac można uzyskać z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu do 680 zł za tonę, zaś pozostałą kwotę - z budżetu miasta Legnicy. Wykonawcę prac gmina wyłoni w konkursie ofert. Dopłaty nie mogą być wykorzystane na nowe pokrycia dachowe czy nowe elewacje.
Dofinansowaniem objęte zostaną różne podmioty, a szczególnie osoby fizyczne i wspólnoty mieszkaniowe. Konieczne będzie złożenie wniosku o zakwalifikowanie do udziału w programie. Informacja dotycząca terminu składania wniosków zostanie podana w późniejszym czasie.