Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Kto zarobi na Wszystkich Świętych w 2015?

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
95% Polaków odwiedzi w tym roku groby bliskich w okresie Wszystkich Świętych – wynika z badania PAYBACK Opinion Poll (POP). 3/4 pytanych na udekorowanie grobów przeznaczy kwotę do 100 zł.

W 2015 34% respondentów deklaruje, że ograniczy wydatki ze względu na częste zjawisko kradzieży na cmentarzach. To o 18% więcej niż w 2014. Wciąż dużym zainteresowaniem w Polsce cieszy się Halloween.

Jak wynika z tegorocznego badania PAYBACK Opinion Poll (POP), podobnie jak poprzednich latach większość (95%) Polaków planuje wybrać się na cmentarz w okresie Wszystkich Świętych. 74% osób biorących udział w ankiecie deklaruje, że groby bliskich odwiedzi 1 listopada. Pozostali zrobią to tuż przed (3%) lub zaraz po (18%) Dniu Wszystkich Świętych.

Gdzie po znicze, gdzie po kwiaty?

Odwiedzanie grobów to również ich dekorowanie. W tym roku ¾ zapytanych Polaków kupi znicze wydając na nie kwotę do 100 zł. Co dziesiąty wyda więcej. Oprócz tradycyjnych lampionów, 65% planuje także zakup kwiatów, wydając – podobnie jak na znicze – 100 zł. Dla 82% respondentów będą to wydatki takiego samego rzędu jak rok temu, a dla co dziesiątego mniejsze niż 12 miesięcy temu. Pieniądze na znicze i kwiaty pochodzić będą głównie z bieżącego budżetu domowego (94%), 5% ma na ten cel odłożone oszczędności.

79% pytanych największe zakupy planuje zrobić przed 1 listopada. Z wyprzedzeniem kupowane są przede wszystkim znicze (65%). Ankietowani najczęściej kupią je w hiper- lub supermarketach (64%), rzadziej w na przycmentarnych stoiskach (18%). Odwrotna tendencja jest w przypadku kwiatów. Te częściej nabywane są na straganach obok cmentarzy (39%) niż hiper- lub supermarketach (26%). Co czwarty badany po kwiaty uda się do kwiaciarni.

Na cmentarz autem lub autobusem

By odwiedzić groby bliskich, 62% respondentów wyjedzie w okresie Wszystkich Świętych poza miejsce zamieszkania. Najczęściej w podróż wybiorą się samochodem (72%). Co piąty pytany, by dotrzeć na cmentarz skorzysta z komunikacji zbiorowej – autobusu, tramwaju bądź pociągu

Plaga cmentarnych kradzieży

Z badania PAYBACK Opinion Poll wynika, że ze zjawiskiem kradzieży na cmentarzu zetknął się co drugi Polak. Przykre doświadczenia mają wpływ na decyzje o wydatkach. W 2015 ponad 34% pytanych deklaruje, że ze względu na częste zjawisko kradzieży na cmentarzach, wyda mniej na zakup zniczy i kwiatów niż w 2014. To o 18% więcej, w stosunku do ubiegłorocznej ankiety POP.

Halloween 2015 – z dziećmi lub przyjaciółmi

W tym roku 75% pytanych przez PAYBACK Polaków planuje obchodzić Halloween. 63% badanych przyznaje, że ich udział w zabawie ogranicza się do asystowania dzieciom – pilnowania ich lub pomocy w przygotowaniu przebrania. To o 33% więcej niż 12 miesięcy temu. W 2015 co dziesiąty pytany planuje spędzić halloweenową zabawę w gronie rodzinnym, w 2014 było to 37%. W tym roku spadło również zainteresowanie spotkaniami w towarzystwie przyjaciół i znajomych – 25% w 2015, wobec 31% rok temu.

Na tegoroczne Halloween 70% respondentów deklaruje, że samodzielnie przygotuje kostiumy. W 2014 własnoręcznie zrobione przebranie planował nałożyć co drugi ankietowany. W tym roku halloweenowe zabawy najczęściej organizowane będą w domu (60%). Rok temu, chęć udziału w prywatce deklarowało 44% badanych. Takim samym zainteresowaniem jak w ubiegłe Halloween cieszą się imprezy zorganizowane. Udział w nich deklaruje 1/5 zapytanych przez PAYBACK Polaków.


otomedia.pl



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Wtorek 16 kwietnia 2024
Imieniny
Bernarda, Biruty, Erwina

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl