NIK zbadał sytuację panującą w dziesięciu polskich miastach na prawach powiatu od 2013 do połowy 2015 roku. W raporcie podkreśla się, że Legnickie MPK skutecznie zapewnia dostępność komunikacji publicznej dla osób niepełnosprawnych.
Autobusy obsługujące wszystkie linie komunikacyjne są przystosowane do przewozu osób o ograniczonej sprawności ruchowej (niskopodłogowe – aż 97 proc. i niskowejściowe). Wszystkie użytkowane przez MPK pojazdy posiadają wizualne systemy informacji pasażerskiej, a dwa z zakupionych w latach 2014-2015 mają również system wewnętrznego nagłośnienia i nagłośnienie zewnętrzne.
Wszystkie kontrolowane przystanki autobusowe posiadają oznaczenia numerów linii oraz czytelne tabliczki z rozkładami jazdy, a niektóre także elektroniczne tablice przystankowe. W Legnicy przebudowane i nowe przystanki autobusowe stanowią najwyższy spośród kontrolowanych miast odsetek (11,5 proc.). Wszyscy pracownicy MPK są przeszkoleni w profesjonalnej obsłudze i pomocy osobom niepełnosprawnym. Spółka posiada własną stronę internetową, zamieszczającą informacje o prawach i obowiązkach pasażera, z możliwością ich odczytu przez osoby niedowidzące.