W roku 2016 Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów, działające w Urzędzie Miasta Legnicy, udzieliło 1203 porad - 946 mieszkańcom Legnicy, 210 Powiatu Legnickiego oraz 47 innych miejscowości w Polsce.
Najwięcej porad dotyczyło reklamacji obuwia i odzieży – 332, umów związanych z usługami telekomunikacyjnymi – 158, reklamacji sprzętu AGD i RTV - 145, wyposażenia mieszkań - 63 oraz usług remontowo–budowlanych – 28.
Pozostałe porady związane były m.in. z: przeniesieniem własności sprzętu i akcesoriów komputerowych, ubezpieczeniami, usługami finansowymi, umowami motoryzacyjnymi, dostarczaniem energii elektrycznej, gazu, wody, ciepła, wywozu nieczystości, usługami turystycznymi i hotelarskim oraz windykacją.
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów mieści się w Urzędzie Miasta Legnicy, plac Słowiański 8, pok. 18 (parter), tel. 76 72 12 138.