Przekieruj paczkę - usługa dla klienta indywidualnego
Z opcji przekierowania paczki mogą korzystać w DHL Parcel m.in. klienci indywidualni. Jeśli odbiorca przesyłki wie, że nie będzie mógł jej odebrać osobiście, może skorzystać z usługi przekieruj paczkę i zmienić dane dostawy. Najpierw powinien jednak podać swoje dane, w tym numer telefonu komórkowego lub adres poczty elektronicznej np. przy zamawianiu produktów w e-sklepie.
Następnie nadawca, czyli w tym przypadku e-sklep, przekazuje te dane do DHL Parcel. Dzięki temu odbiorca ma możliwość skorzystania z usługi przekierowania paczki i wybrać inny adres dostawy, niż wskazany przez nadawcę, jak również przesunąć termin doręczenia nawet o 10 dni.
Dokąd przekierować paczkę?
Opcja przekierowania paczki jest idealna dla tych klientów, którzy wiedzą, że nie będą mogli osobiście odebrać przesyłki od kuriera, pod pierwotnie wskazanym adresem. Wtedy mogą wybrać inny adres dostawy i przekierować paczkę.
W DHL Parcel można przekierować paczkę:
- na dowolnie wybrany przez odbiorcę adres, w ramach jednego rejonu DHL Parcel,
- do punktu partnerskiego DHL Parcel,
- do sąsiada,
- z powrotem do nadawcy.
DHL Parcel dysponuje prawie 1500 punktami partnerskimi w pobliżu centrów handlowych i głównych arterii miejskich. Sieć jest rozwijana i na koniec 2017 r. planowane jest jej powiększenie do 6000 punktów. Można w nich odbierać przesyłki, a część z nich przyjmuje także nadania.Są to m.in. salony Inmedio, Relay i 1minute oraz lokalne punkty usługowo-handlowe, należące do sieci DHL.
Paczka czeka w punkcie na odbiór przez 7 dni roboczych od dostawy. Po jej dostarczeniu, DHL Parcel wysyła stosowne powiadomienie wiadomością SMS lub e-mail.
Jak i kiedy przekierować paczkę?
Klient indywidualny może przekierować paczkę w dniu jej nadania, do godziny 23:59 oraz po pierwszej nieudanej próbie doręczenia przez kuriera. W tym celu powinien wejść na stronę https://przekieruj.dhlparcel.pl/ i wpisać numer przesyłki, wraz z kodem PIN otrzymanym w powiadomieniu od DHL Parcel. Następnie, za pomocą elektronicznego formularza, odbiorca ustala dogodny termin i miejsce odbioru paczki, bez konieczności nawiązywania kontaktu z e-sklepem czy z kurierem. Paczka zostanie przekazana na adres wskazany przez klienta - do sąsiada, na dowolny inny adres, czy do punktu sieci DHL Parcel. Docelowo adresat odbiera ją w najwygodniejszy dla siebie sposób.