Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Legnica
Kolejne nowoczesne usługi dla klientów Urzędu Miasta

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Urząd Miasta opracowuje i wdraża nowe usługi elektroniczne świadczone mieszkańcom Legnicy. Ostatnio stworzone zostały m.in. trzy tematyczne serwisy internetowe, umożliwiające załatwianie różnych spraw drogą elektroniczną, bez wychodzenia z domu.
Kolejne nowoczesne usługi dla klientów Urzędu Miasta

Są to:

·      Portal bazy wiedzy

·      Portal komunikacji społecznej

·      Platforma informacyjno-płatnicza

Portal bazy wiedzy integruje rezultaty projektu oraz świadczone już wcześniej przez urząd i jednostki miejskie e-usługi. Pod jednym adresem https://e-urzad.legnica.eu, każdy klient urzędu ma dostęp do informacji oraz kanałów kontaktowych (linków), dzięki którym załatwi swoje sprawy przez internet.

Portal bazy wiedzy - to zbiór informacji o świadczonych usługach z możliwością prostego ich wyszukania. Po wpisaniu interesującego nas hasła (słowa) zostaną zaprezentowane wszystkie dostępne informacje: sprawy, opisy procedur, portale, e-usługi skojarzone z wyszukiwanym hasłem.

Główną częścią portalu bazy wiedzy są rozszerzone informacyjne karty usług wraz z kartami obsługi, które mają pomóc klientom w załatwieniu swojej sprawy przez internet lub będą źródłem informacji, jak daną sprawę załatwić w sposób tradycyjny.

Portal ten przekieruje także użytkownika na inne strony i portale oferowane przez urząd i jednostki miejskie, gdzie znajdzie on interesujące go informacje albo usługi elektroniczne, m.in. elektroniczną tablicę ogłoszeń.

Narzędzie to jest stale rozszerzane o nowe treści tak, aby każde zapytanie klienta mogło zostać obsłużone. Dostępny jest także adres mailowy eurzadserwis@legnica.eu, na który można zgłaszać własne sugestie, dotyczące rozbudowy czy wzbogacenia treści portalu.

Kolejnym przyjaznym dla mieszkańców nowym narzędziem jest portal komunikacji społecznej. Umożliwi on sprawny dialog administracji z mieszkańcami drogą elektroniczną. Uruchomione obecnie na portalu usługi to przede wszystkim ankiety oraz możliwość zgłaszania uwag dotyczących tematów i spraw, które nurtują mieszkańców.

Poprzez portal użytkownicy mogą informować urząd m.in. o zauważonych usterkach czy problemach z funkcjonowaniem miejskiej infrastruktury. Zgłoszenie takie będzie następnie analizowane i realizowane przez odpowiednie służby, a osoba inicjująca je będzie mogła sprawdzić status rozwiązywania problemu.

Na portalu tym dostępne są także dokumenty (strategie, programy i inne) objęte konsultacjami, prowadzonymi przez Urząd Miasta Legnicy. Portal komunikacji społecznej dostępny jest z poziomu portalu bazy wiedzy (e-urzad.legnica.eu) lub pod bezpośrednim adresem: napisz.legnica.eu.

Platforma informacyjno-płatnicza (PLIP) to miejsce, gdzie każdy klient urzędu (dorosła osoba fizyczna identyfikowana numerem PESEL) może sprawdzić, przeanalizować i także opłacić swoje zobowiązania wobec gminy. Może także sprawdzić i opłacić zobowiązania firmy, od której ma stosowne pełnomocnictwo. Sposób uzyskania dostępu do platformy opisany jest na stronie PLIP w zakładce „Jak zacząć?”. Ponadto klient, który posiada profil zaufany ePUAP będzie mógł wkrótce z poziomu platformy PLIP składać do urzędu drogą elektroniczną deklaracje i informacje dotyczące podatków lokalnych oraz innych opłat, np. za gospodarowanie odpadami czy dotyczących zezwoleń na sprzedaż alkoholu na terenie gminy.

Platforma PLIP dostępna jest z poziomu portalu bazy wiedzy (e-urzad.legnica.eu) lub pod bezpośrednim adresem: plip.legnica.eu.

Wszystkie trzy zintegrowane portale są już oddane do eksploatacji. Jednak nadal trwają prace mające na celu wzbogacenie ich w nowe treści oraz rozszerzenie oferty e-usług.

Projekt pn. „Usprawnienie obsługi klienta, w tym budowa i udostępnienie e-usług w Gminie Legnicy”, dofinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020.


otomedia.pl



o © 2007 - 2018 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl

Twój afisz
na grupie Otomedia.pl
zadzwoń: 512 745 851
e-mail: reklama@otomedia.pl
Znajdź wydarzenie
na naszym afiszu
Znajdź wydarzenie
na naszym afiszu
Twój afisz
na grupie Otomedia.pl
zadzwoń: 512 745 851
e-mail: reklama@otomedia.pl