Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Legnica
Zobacz piorunujący samochód

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Przestronne wnętrze, komfort jazdy, bezpieczny i niezawodny, a do tego wyszukana elegancja i niepowtarzalny styl. Takie jest dziecko koreańskiego koncernu – kia sportage, która łączy w sobie cechy samochodu osobowego, SUV-a i minivana. Bo nadaje się do jazdy po mieście i równie dobrze sprawdza się w trudnych warunkach górzystych. No i kusi atrakcyjną ceną w swoim segmencie.

Idealny na wakacje

Do dyspozycji mieliśmy wersję expedition typu CRDi, o pojemności silnika dwóch litrów, mocy 140 KM z 6-biegową skrzynią manualną. Już na pierwszy rzut oka widać, że koreańscy konstruktorzy zadbali o oryginalną, a zarazem agresywną sylwetkę. Z jednej strony masywna i budząca respekt, z drugiej zaś aż korci wejść do środka. To jest auto dla tych, którzy lubią komfort jazdy. Skórzana tapicerka od razu cieszy oko. Wygodne i regulowane fotele, wspomaganie kierownicy, automatyczne szyby, klimatyzacja, to tylko niektóre walory. Zainteresowało nas lusterko wsteczne z wbudowanym kompasem, które na dodatek samoczynnie się przyciemnia zapobiegając oślepianiu kierowcy przez innych w jeździe po zmroku. Zaletą nowej Kia jest przede wszystkim przestronność. Bo nie sztuką jest stworzyć duże auto, ale takie, w którym dużo się zmieści. Dzięki złożeniu tylnych foteli zyskujemy imponującą przestrzeń bagażową. W razie potrzeby można także złożyć oparcie przedniego siedzenia pasażera. Dzięki temu pojemność bagażowa wzrasta do ponad 1,8 tysiąca litrów i umożliwia przewożenie przedmiotów o długości do 178 cm. Bez trudu do środka schowamy np. rower. Dodatkowy bagaż możemy zamontować na relingach dachowych. W aucie znajdziemy szereg schowków i podręcznych półek, które mogą być przydatne w codziennej eksploatacji. Mamy więc zamykany na klucz schowek w desce rozdzielczej, uchwyty na napoje, dwupoziomowy schowek w środkowej konsoli. Pod siedzeniem pasażera znajduje się wysuwana szuflada, pod podłogą bagażnika kryje się pojemnik na narzędzia i akcesoria samochodowe.

Jeśli ktoś nie lubi „wypasionej” elektroniki, wsiadając do Sportage’a mile się zaskoczy. Zapłon uruchamiamy za pomocą kluczyka, a nie jakiegoś chipa czy czujnika. Deska rozdzielcza jest prosta, funkcjonalna i pozbawiona zbędnych przycisków. Na konsoli mamy tylko podstawowe wskaźniki, które są nieodzowne podczas jazdy.

Szósty bieg i cała naprzód

Koreański koncern przygotował dla swoich klientów trzy wersje Sportage’a. Najmocniejszy, wykonany z aluminium silnik 2.7 V6 o mocy 175 KM, ekonomiczny silnik benzynowy 2.0 16V ze zmiennymi fazami rozrządu i mocy 142 KM lub nowoczesny silnik wysokoprężny 2.0 CRDi. Wszystkie jednostki napędowe mają zapewniać cichą i płynną pracę obrotów silnika. Przekonaliśmy się, że w testowanym modelu w istocie praca silnika w ogóle nie jest słyszalna wewnątrz. Jadąc po dziurawych drogach Legnicy, wcale tego nie odczuwaliśmy. To dzięki zawieszeniu kół, które dodatkowo wzmocniono śrubowymi sprężynami i gazowymi amortyzatorami. Dynamikę jazdy sprawdziliśmy na legnickiej obwodnicy. Przy takiej mocy nie czuć dużej prędkości, a wyprzedzanie innych pojazdów trwa ułamek sekundy. Włączenie szóstego biegu to czysta przyjemność. Układ napędowy wyposażony jest w blokadę mechanizmu różnicowego. Po przekroczeniu 30 km/h blokada jest stopniowo rozłączana, a po osiągnięciu prędkości powyżej 40 km/h układ napędowy samoczynnie przełącza się w pozycję „4WD Auto”. W tym trybie pracy, przy jeździe po suchej i twardej nawierzchni napędzane są tylko przednie koła. Dla wszystkich, którzy oczekują czegoś więcej, niż tylko jazda po przyczepnym asfalcie, dostępny jest Sportage w układzie napędowym 4x4.

Konkurencyjna cena

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów gwarantują dwie czołowe, dwie boczne poduszki oraz kurtyny powietrzne chroniące pasażerów na przednich i tylnych fotelach. Dodatkową ochroną są pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia. Cała konstrukcja nadwozia została specjalnie wzmocniona. Nad bezpieczną jazdą czuwają systemy ABS z ESP ułatwiające kierowanie pojazdem podczas gwałtownego hamowania i jazdy po śliskiej nawierzchni. Optymalny rozkład sił w czasie nagłego hamowania zapewnia układ EBD. Natomiast w prowadzeniu auta w trudnych warunkach atmosferycznych pomaga system kontroli trakcji TCS. W przypadku poślizgu jednego z kół, cała moc przenosi się na trzy pozostałe, które mają większą przyczepność. Nowa Kia Sportage może być silną konkurencją w swoim segmencie, zwłaszcza ze względu na cenę. Najtańsza wersja kosztuje bowiem niecałe 70 tys. zł, natomiast maksymalna cena wersji Kia Sportage to niecałe blisko 109 tysięcy.

***

Parametry techniczne Kia Sportage Escape o poj. 2.0 litra i mocy 140 KM:

Prędkość maksymalna – 177 km/h

Przyspieszenie 0-100 – 12 sekund

Zużycie paliwa w mieście – 8,9 litrów na 100 km

Zużycie paliwa poza miastem – 6,2 litrów na 100 km

Średnie zużycie paliwa – 7,1 litrów na 100 km

Pojemność zbiornika paliwa – 58 litrów

Długość/szerokość/wysokość całkowita – 435/180/169 cm

Masa własna – 1590 kg

Dopuszczalna masa całkowita – 2170 kg .

Ps. Autotest został przeprowadzony dzięki uprzejmości firmy „Auto-Kompleks”, autoryzowanemu dealerowi KIA MOTORS w Legnicy.


TS



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Piątek 26 kwietnia 2024
Imieniny
Marii, Marzeny, Ryszarda

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl