Przestrzenny, komfortowy i nowoczesny
By poznać zalety i wady nowego toledo skorzystaliśmy z jazdy próbnej. Auto do testu udostępniła nam lubińska firma „Gama”, autoryzowany salon tej marki. Do dyspozycji mieliśmy limitowaną wersję toledo super wagen z silnikiem diesla o pojemności 1.9 litra i mocy 105 KM. Najpierw wrażenia estetyczne. Toledo łączy ze sobą kilka elementów swoich poprzedników z lat 1991 i 1998. Nowy Seat prezentuje się oryginalnie. Sylwetka jest skromna, ale ze sportowym zacięciem i charakterem. Nowe Toledo ma swój styl, szyk i elegancję, więc nie łatwo mu się oprzeć. Na niektórych nowe Toledo może wywołać kolosalne wrażenie i to nie tylko z powodu szykownego stylu i wyglądu, ale także z odważnych elementów konstrukcyjnych. Hiszpańscy konstruktorzy zadbali bowiem nie tylko o prezencję, ale – co chyba najważniejsze – o wysoki poziom bezpieczeństwa.
Wracając do wyglądu, z pozoru auto jest dosyć małe, ale to złudny pogląd. Wnętrze Toledo zaskakuje przestronnością. Zarówno kierowca, jak i pasażerowie siedzący z tyłu mają sporo miejsca, co zapewnia stuprocentową wygodę i komfort jazdy. Wyprofilowana deska rozdzielcza została stworzona z rozmachem, ale i pomysłowo. Trójdzielne zegary z odczytami pomiarów są oryginalne a zarazem bardzo czytelne. Trójramienna skórzana kierownica z regulowaną wysokością i odległością jest poręczna. Nie będziemy wspominać o wszystkich elementach wyposażenia, które znajdują się w testowanym przez nas modelu. Wspomnimy jedynie o regulowanych zagłówkach w zakresie wysokości i pochylenia, przednich 3-punktowych pasach bezpieczeństwa z systemem pirotechnicznych napinaczy. Elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane lusterka zewnętrzne, dwustrefowa klimatyzacja, komputer pokładowy czy immobilizer to standard w tej klasie.
Bezpieczeństwo w każdym calu
Jeśli ktoś uwielbia mnogość schowków, nie powinien narzekać. W nowym Toledo roi się od bocznych kieszeni, podręcznych półek i półeczek. Zakamarków mamy w bród. Na szczęście w tym zakresie nie ma przerostu formy nad treścią, bo wszystko urządzone jest z gustem i pomysłem. Dzięki składanej i dzielonej tylnej kanapie, zyskujemy dodatkową przestrzeń ładunkową.
Dziś na całym świecie konstruktorzy dbają o to, by powstawały bezpieczne auta. Lista elementów bezpieczeństwa, w które wyposażono nowe Toledo jest bardzo długa. Poczynając od nowoczesnych przednich reflektorów biksenonowych, poprzez szereg systemów, typu: TCS, ABS z EBV i MSR czy ESP z awaryjnym wspomaganiem hamowania i systemem monitorowania ciśnienia w oponach. Oczywiście auto naszpikowane jest poduszkami i kurtynami powietrznymi, które dodatkowo zapewniają nam bezpieczeństwo. Wersja standardowa Toledo wyposażona jest w sześć poduszek powietrznych: po dwie z przodu i z boku oraz dwie kurtyny. Dla bezpieczeństwa wszystkich pięciu pasażerów, wspomniane wcześniej 3-punktowe pasy wyposażono w specjalny system napinania, dzięki któremu w przypadku gwałtownego hamowania aktywowana jest funkcja ogranicznika, który zwalnia naprężenie pasa.
Pora na wrażenia z jazdy. Auto prowadzi się pewnie i bezpiecznie. Łagodnie pokonujemy każde, nawet ostre zakręty. Przyspieszenie na szóstkę z plusem. Toldeo jest szybkie i zwrotne. Zachęcamy do skorzystania z jazdy testowej, naprawdę warto. W sprzedaży dostępne są dwie wersje nowego Toledo z silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 i dwóch litrów, mocy 102 i 150 KM oraz dwie wersje diesla: 1.9 l mocy 105 i 2.0 l mocy 140 KM. Testowana przez nas wersja kosztuje niecałe 65 tys. zł.
Test nowego Seata Toledo przeprowadzono dzięki uprzejmości Przedsiębiorstwa Wielobranżowego "Gama", autoryzowanego salonu Seata w Lubinie.