Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Legnica
Młodszy brat serii „i” debiutuje na polskim rynku

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Czy następca hyundaia getz z powodzeniem będzie konkurował z innymi autami segmentu B, jak fiat grande punto, toyota aygo, ford fiesta, renault twingo czy volkswagen polo? Czy typowy "mieszczuch" zaskarbi sobie klientów?

Lekko, łatwo i przyjemnie

Nowy hyundai i20 to kolejne auto koreańskiego koncernu z popularnej serii "i". Nowy model jest młodszym bratem pierwszego w kolejności kompaktowego i30 oraz mikrovana i10. Nowy hyundai swoją światową premierę miał jesienią ubiegłego roku podczas targów samochodowych w Paryżu "Mondial de l'automobile". U nas nowy model pojawił się w salonach niedawno. A podczas ostatniego weekendu, wszyscy zainteresowani mogli szczegółowo poznać i20 w czasie otwartych dni organizowanych przez dilerów tej marki. W naszym regionie auto można było zobaczyć w lubińskim salonie Hyundaia "Dex-Pol" przy ul. Ścinawskiej. I dzięki lubińskiemu dilerowi mieliśmy okazję przetestować nowy nabytek koreańskiego koncernu.

Do dyspozycji mieliśmy model w wersji "comfort" z silnikiem benzynowym o pojemności 1.2 litra i niezłej mocy 78 KM. Jak przystało na samochód typowo miejski, nowy i20 rewelacyjnie spisuje się podczas jazdy w zatłoczonym zgiełku. Koreańskiego "mieszczucha" prowadzi się lekko, łatwo i przyjemnie. Swobodnie i bez problemów wciśniemy się w zatłoczony parking. Równie dobrze i20 spisuje się na trasie. Auto jest zwrotne i szybkie, jak na niezbyt dużą moc silnika, "wyciąga" niezłe osiągi.

Pora na wrażenia wizualne. Konstruktorzy dołożyli wielu starań, by nowy hyundai był nowoczesny. Stąd stylowa i dynamiczna sylwetka nadwozia, która jest preludium do przestronnego, funkcjonalnego i komfortowego wnętrza. I20 ma uchodzić za pojazd ekonomiczny, bezpieczny i niezawodny. To ocenią jego użytkownicy. Ale zaletą z pewnością jest dynamika jazdy, przemyślany i oryginalny design i atrakcyjna cena.

Komfort i funkcjonalność

Wnętrze i20 jest równie przyjemne i nowoczesne, jak u starszych braci - i30 oraz i10. Dwa duże optyczne zegary z niezbędnymi pomiarami ułatwiają jazdę kierowcy. Po środku deski rozdzielczej widzimy cyfrowy wyświetlacz wskazujący inne parametry, jak przejechany dystans, temperaturę powietrza na zewnątrz, wartość spalania czy odległość, którą możemy jeszcze pokonać na aktualnym poziomie paliwa w zbiorniku. Liczne schowki, szuflady i półki zadowolą tych, którzy w czasie jazdy lubią mieć pod ręką potrzebne rzeczy. Wysoki komfort i funkcjonalność zapewniają m.in. klimatyzacja, zestaw stereo z odtwarzaczem CD/MP3 i zintegrowanym wyświetlaczem, elektryczne sterowanie szyb i lusterek, regulowana wysokość fotela kierowcy.

Jak na "mieszczucha" pojemność bagażnika prezentuje się całkiem okazale. Przy uniesionych oparciach tylnej kanapy, pojemność bagażnika wynosi 295 litrów. Ważna jest również kwestia bezpieczeństwa. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa biernego jak i aktywnego, i20 może uchodzić za jeden z najbezpieczniejszych modeli w tej klasie aut. Na wysoki poziom bezpieczeństwa wpływa m.in. nowoczesne zawieszenie, dzięki któremu pojazd pewnie trzyma się drogi. Za bezpieczeństwo pasywne odpowiada sztywna konstrukcja nadwozia oraz napinacze pasów i zestaw sześciu poduszek powietrznych - przednich, bocznych i kurtynowych oraz system ABS i EBD w standardzie.

W zależności od wyposażenia nowy hyundai dostępny jest w wersjach classic, classic plus, comfort i style. "Benzyniaki" reprezentują silniki 1.2/78 KM, 1.4/100 KM i 1.6/126 KM. Fani diesla mogą wybierać wśród jednostek: 1.4/75-90 KM lub 1.6/115-128 KM. Cena nowego i20 waha się w granicach od 38,8 do 56,8 tys. zł. Wkrótce w sprzedaży pojawi się również 3-drzwiowa wersja tego auta.

Ps. Nowy hyundai został użyczony redakcji do testu dzięki uprzejmości autoryzowanego dealera tej marki, firmy „Dex-Pol” w Lubinie.


red.



o © 2007 - 2021 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl