Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Media Markt oświadcza

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
W związku z podaną przez Polską Agencję Prasową informacją o nałożeniu przez Prezesa UOKiK na spółkę „Media Markt z Olsztyna” kary pieniężnej w kwocie 750.000 zł za utrudnianie konsumentom możliwości reklamowania wadliwych towarów i nakazania zaniechania tej praktyki wyjaśniam, działając w imieniu Media Markt, iż Prezes UOKiK decyzję o wskazanej treści wydał ponad miesiąc temu, tj. 28 kwietnia 2009 r. Tajemnicą Prezesa UOKiK pozostanie zatem, dlaczego informacja o wydaniu tej decyzji pojawia się dopiero teraz.

Adresatem decyzji jest spółka Media Markt Polska Sp. z o.o. Olsztyn Spółka komandytowa (dalej zwana „Spółką”), która w Olsztynie prowadzi market należący do sieci sklepów Media Markt. Decyzja ta jest nieprawomocna. Spółka nie zgadzając się z postawionymi w decyzji zarzutami zaskarżyła ją już do Sądu Okręgowego w Warszawie – Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i w tej chwili oczekuje na rozprawę sądową w tej sprawie.

Wbrew zarzutom postawionym przez Prezesa UOKiK Spółka nigdy nie naruszała interesów konsumentów w sposób podany w decyzji. Wprost przeciwnie, zarówno Spółka, jak i inne sklepy sieci Media Markt działające w Polsce, zawsze respektowały prawa konsumentów, w tym także ich uprawnienia do reklamowania zakupionych towarów. Mało tego, w większości przypadków sklepy te wychodzą ponad swoje obowiązki wynikające z przepisów i uwzględniają także te reklamacje, które obiektywnie powinny być odrzucone.

Nie jest też prawdą, co zarzuca zaskarżona decyzja, że Spółka odmawiała przyjmowania reklamacji lub narzucała konsumentom sposoby, w jaki mają udowodnić, że niezgodność towarów z umową sprzedaży istniała już w chwili ich wydania (czyli praktyce w chwili zakupu) w sytuacjach, w których niezgodność ta była wykryta po upływie 6 miesięcy od tej chwili. Wprost przeciwnie, wszelkie reklamacje konsumentów są zawsze przez nią przyjmowane do załatwienia, a nadto Spółka pozostawia konsumentom pełną swobodę co do sposobu wykazania podnoszonych przez nich faktów.

Spółka ma nadzieję, iż w toku postępowania sądowego zarzuty postawione jej przez Prezesa UOKiK zostaną zweryfikowane na jej korzyść, zwłaszcza że lista zastrzeżeń w stosunku do decyzji podniesionych w odwołaniu Spółki jest długa. Zastrzeżenia te to m.in.:

1. nierzetelne przeprowadzenie postępowania dowodowego, co wyrażało się we wspomnianym zaniechaniu ustalenia okoliczności istotnych dla rozstrzygnięcia sprawy,

2. sprzeczność ustaleń dokonanych przez Prezesa UOKiK z tym, co zebrano w ramach skąpego materiału dowodowego sprawy,

3. brak właściwego uzasadnienia decyzji, co uniemożliwia weryfikację szeregu twierdzeń podniesionych przez Prezesa UOKiK,

4. naruszenie szeregu przepisów prawa materialnego, w tym zwłaszcza pominięcie przez Prezesa UOKiK faktu, że w ustawie o sprzedaży konsumenckiej istnieje wyraźny przepis, który nakłada na kupujących obowiązek udowodnienia istnienia niezgodności towarów z umową sprzedaży w chwili ich wydania, o ile niezgodność ta została wykryta po upływie 6 miesięcy od tej chwili. Prezes UOKiK zignorował w zaskarżonej decyzji istnienie tego przepisu, a zamiast tego oczekuje, iż Spółka przejmie na siebie ciężar dowodu istnienia niezgodności (obciążający konsumentów) przez cały okres trwania odpowiedzialności wynikającej ze wspomnianej ustawy (tj. przez 2 lata od chwili sprzedaży),

5. naruszenie szeregu wymogów formalnych decyzji, w tym m.in. nie podpisanie istotnej jej części zawierającej dane liczbowe.


ech



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Piątek 26 kwietnia 2024
Imieniny
Marii, Marzeny, Ryszarda

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl