Flota modeli astry ma wreszcie samochód, który w klasie kompaktów wyznacza nowe trendy, nadaje nowy wymiar. Bo w nowej generacji opla, astra łączy w sobie elegancję, precyzję i drapieżność. Do tej pory kolejne modele astry charakteryzowały się przewidywalnością. Z nową astrą jest zupełnie inaczej. Wyraźnie sportowa sylwetka podkreślona elegancką linią nadwozia, niemiecka precyzja widoczna w każdym szczególe, jakość wykonania i zastosowanych materiałów, komfort i niezwykle mocne i oszczędne silniki - taka jest nowa astra.
Tworząc nową astrę, projektanci zastosowali nową filozofię interpretacji sylwetki nadwozia. Charakterystyczną linię, która spodobała się w insignii, wykorzystano także w astrze, ale nadając jej jednak nieco inny wymiar. Przednie reflektory w kształcie orlego oka, otaczające wyraźnie zarysowane światła dzienne w kształcie skrzydła, podkreślają silny, sportowy charakter. Z przodu niewielki grill górny do osadzenia nowego logo Opla i większy, bardziej wyraźny dolny wlot powietrza, stwarza wrażenie bardziej sportowego wyglądu. W astrze zastosowano nowe rozwiązanie układu zawieszenia. Zawieszenie przednie oparte jest na kolumnach MacPhersona, podobnie jak w insignii oraz w postaci belki skrętnej tylnej osi z drążkami Watt’a. Układ ten pozwala zredukować niepożądany hałas i wibracje, umożliwiając jednocześnie komfortową jazdę i stabilność ruchu pojazdu.
Adaptacyjne zawieszenie FlexRide po raz pierwszy zastosowane w insgnii, teraz debiutuje w segmencie kompaktowym w nowej astrze. Kierowca może wybierać spośród trzech różnych trybów jazdy: normalny, sportowy lub turystyczny. Każda z tych opcji dostosowuje się do zmiany stylu jazdy i prędkości. Wysoką jakość widać we wnętrzu auta. Jakość materiałów zastosowanych w nowym oplu widoczna jest w takich elementach, jak drobnoziarniste, miękkie w dotyku powierzchnie, faktura paneli, jakość elementów wystroju wnętrza, chromowane wykończenia, czy też przyciski i przełączniki.
Czas na silniki. I tu pełne zaskoczenie. Nowa astra oferuje nam cztery rodzaje silników benzynowych i trzy z napędem diesla. 1,4-litrowy motor GM wyposażono w nowoczesne turbodoładowanie zapewniające wysokie osiągi i niskie zużycie paliwa. Silnik benzynowy oferowany jest w wariantach mocy od 100 do 180 KM. Dla fanów jednostek wysokoprężnych dostępne są silniki o pojemności 1.3, 1.7 i 2-litrowe o mocy odpowiednio 95, 110/125 i 160 KM. Nowa astra dostępna jest w czterech wersjach: essentia, enjoy, cosmo i sport. Najtańsza kosztuje 58,5 tys. zł, najdroższa - ponad 91 tys. zł.