Jeśli myślisz o niezawodnym, ekonomicznym w spalaniu i tanim aucie terenowym, to nowa Dacia Duster spełni twoje oczekiwania. Dzięki uprzejmości autoryzowanego salonu sprzedaży marki Renault, Nissan i Dacia, firmie Impwar w Rzeszotarach, mieliśmy okazję na własne oczy przekonać się, co Duster potrafi zdziałać w ekstremalnych warunkach. A uwierzcie, potrafi bardzo wiele. Do dyspozycji mieliśmy model z silnikiem diesla o pojemności 1,5 l i mocy 105 KM z napędem 4x4. To czego doświadczyliśmy, przerosło nasze najśmielsze oczekiwania. Zdolności terenowe nowej Dacii są zaskakujące. To samochód, który przełamuje wszelkie konwencje obowiązujące w segmencie pojazdów terenowych. Z niebywałą lekkością, swobodą i łatwością Duster pokonuje najbardziej strome wzniesienia. Znakomicie radzi sobie na niezwykle trudno dostępnych odcinkach. Dacia to auto terenowe z prawdziwego zdarzenia. Wyjątkowe zdolności w jeździe po bezdrożach, Dacia Duster uzyskała dzięki wzmocnieniu podwozia, wysokim prześwicie (200 mm) i wartości kątów terenowych (kąt natarcia to 30 stopni, a kąt zejścia - ponad 35 stopni). O takich parametrach inne pojazdy z tego segmentu mogą tylko pomarzyć. Nowa Dacia może poszczycić się również stosunkowo niską masą własną. W przypadku modelu 4x2 wynosi ona 1180 kilogramów, natomiast dla pojazdu z napędem 4x4, masa osiąga 1280 kilogramów.
Nowa Dacia Duster powstała przy współpracy Renault i Nissana. Nowy SUV został opracowany na platformie technicznej B0/Logan, a wymiarami nadwozia nawiązuje do odświeżonego niedawno Nissana Qashqaia. Nowa Dacia mierzy 4,31 m długości oraz 1,82 m szerokości i oferuje bagażnik o standardowej pojemności 475 litrów. Ale po złożeniu tylnej kanapy pojemność bagażnika wzrasta do 1636 litrów. Przy projektowaniu napędu 4x4, Dacia skorzystała z podzespołów Nissana, który ma ogromne doświadczenie w budowaniu „terenówek”. Owocem tego jest auto, które z powodzeniem może konkurować na rynku SUV-ów. Duster umożliwia jazdę w trzech trybach: Auto (automatyczny podział momentu pomiędzy osie), Lock (podział w stosunku 50/50) i 4x2 (moment trafia na dwa koła). Podsumowując, Dacia Duster nie boi się żadnego terenu. Jej konstrukcja pozwala stawić czoła każdej nierówności. Jak na swoje gabaryty jest kompaktowa i lekka, co gwarantuje dużą dynamikę i znakomite osiągi w terenie. Nowa, 6-biegowa skrzynia mechaniczna (dostępna w wersji z napędem 4x4), wyposażona w krótkie pierwsze przełożenie (5,79 km/h przy 1 000 obr./min) dostarcza niebywałych emocji. Dacia Duster dostosowuje się do każdej sytuacji.
Duster prezentuje się znakomicie nie tylko w warunkach terenowych. To również idealny samochód na długie wypady i jazdę w mieście. Już sam wygląd zachęca do podróży. Elegancka sylwetka, wyrazisty, chromowany grill, przednie reflektory z podwójnym układem optycznym, to tylko niektóre zalety. A szerokie błotniki i wysokie nadwozie są oznaką silnej osobowości. Unikalny charakter można dodatkowo podkreślić wybierając pakiet Look (aluminiowe felgi 16”, relingi dachowe, obudowy lusterek bocznych, osłony przedniej i tylnej części podwozia, progi z matowego chromu, dodatkowo przyciemniane tylne szyby) lub jedno z licznych akcesoriów (szerokie listwy ochronne na drzwi, osłony nadkoli czy stylowe osłony rurowe). Wnętrze ujmuje świeżością. Obszerna i komfortowa kabina, praktyczna i funkcjonalna. Kierowcy, jak i ich rodziny mają bardzo zróżnicowane oczekiwania, dlatego Dacia Duster proponuje jedynie najważniejsze wyposażenie, bez zbędnych elementów. Każdy ma wolną rękę przy personalizacji swojego samochodu. W zależności od wersji dostępne są liczne pakiety i opcje spełniające zróżnicowane potrzeby: klimatyzacja, radioodtwarzacz CD MP3, Pakiet Funkcjonalny obejmujący składaną tylną kanapę w układzie 1/3-2/3, elektrycznie podnoszone szyby z tyłu, czy Pakiet Skórzany z tapicerką ze skóry łączoną ze skórą ekologiczną, oraz kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów pokrytymi skórą.
Nowa Dacia Duster dostępna jest w następujących wersjach silnikowych: jednostka benzynowa 1.6 i wysokoprężna dCi osiągająca moc 105 KM. Jeśli wspomniane walory jeszcze kogoś nie przekonały, to przełomem w podjęciu decyzji na pewno będzie cena, która w zależności od wersji i wyposażenia waha się między 39,9 a 64,4 tys. zł.