Krajowa S3 jest połączeniem strategicznym dla naszego regionu. Droga ekspresowa połączy Świnoujście z Lubawką. Robert Kropiwnicki twierdzi, że do końca roku uda się dopiąć kwestie dokumentacyjne na ostatni guzik. O budowie S3 mówili Robert Radoń, dyrektor Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu, poseł Robert Kropiwnicki i europoseł Piotr Borys. – Chcemy przedstawić informacje z pierwszej ręki dotyczące budowy dwóch odcinków trasy S3, czyli Legnica – Lubawka i Nowa Sól – Legnica – zapowiada Robert Kropiwnicki.
Budowa krajowej S3 przedłuży się w czasie. Po złożeniu dokumentacji, trzeba będzie poczekać pół roku na wydanie zezwolenia na budowę. W dalszej kolejności zlecone zostaną prace archeologiczne i dopiero można będzie oddać teren pod budowę inwestorowi. Pełna dokumentacja powinna być gotowa do końca bieżącego roku. Rozpoczęcie budowy drogi ekspresowej planowane jest na początek 2013 roku. - To scenariusz najbardziej optymistyczny, ale możliwy do zrealizowana, jeśli oczywiście będą rządowe pieniądze – tłumaczy Robert Radoń. Krajowa S3 będzie miała dwie jezdnie, dwa pasy ruchu, pas awaryjny i możliwość dobudowania trzeciego pasa.
Kropiwnicki zaznaczył, że mimo opóźnień czasowych przy budowie drogi, mamy powody do zadowolenia, ponieważ z końcem roku uporamy się z „papierkami”. - Idziemy do przodu. Jeszcze nigdy nie byliśmy tak blisko zakończenia rozmów dotyczących koncepcji budowy trasy ekspresowej – dodaje Robert Kropiwnicki.
Cała inwestycja pochłonie 7 mld zł. Na odcinek Legnica – Nowa Sól wydamy 2,9 mld zł. Odcinek południowy Legnica – Lubawka ma kosztować ponad 4 mld zł.
Europoseł Piotr Borys zaznacza, że budowa krajowej S3 raz na zawsze zakończy temat powstania odkrywkowej kopalni węgla brunatnego.