Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Legnica
Zakaczawie bez pieniędzy

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Po raz kolejny na sesji rady miejskiej „pojawił” się problem Zakaczawia. Głos w sprawie zabrali prezydent, radni, dyrektor Teatru im. Modrzejewskiej Jacek Głomb i mieszkanka dzielnicy. Radni zdecydowali, że 4,6 mln zł zostanie przekazane na remont ul. Libana i rewitalizację pomieszczeń Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej.
Zakaczawie bez pieniędzy
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Zakaczawie bez pieniędzy
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Zakaczawie bez pieniędzy
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

Jacek Baczyński uważa, że uchwała jest kontrowersyjna i 4,6 mln zł powinno pozostać na Zakaczawiu. - Jest to zaniedbana dzielnica traktowana po macoszemu. Mieszkańcy Zakaczawia chcą się rozwijać, świadczy o tym organizacja klubu piłkarskiego. Za 4 mln nie wyremontujemy całego Zakaczawia, ale kilka rzeczy udałoby się zrobić – mówi radny z PiS.

Podobnego zdania był Paweł Frost z Platformy Obywatelskiej. - Program rewitalizacji przyjęliśmy ochoczo, ale uważamy, że pieniądze powinny zostać na Zakaczawiu. Szkoła jest w dobrej kondycji finansowej i organizacyjnej – tłumaczy Frost.

Prezydent po raz kolejny udowadniał, że miasto inwestuje w dzielnicę. – Wyremontowaliśmy Plac Targowy oraz budynek po szpitalu zakaźnym. Dzieci mogą spędzać czas w świetlicy przy ul. Brackiej. 400 młodych mieszkańców dzielnicy objętych jest naszą opieką – mówi Krzakowski. Nie tylko miasto jest gospodarzem na Zakaczawiu. 180 budynków należy do miasta, ale aż 120 jest własnością wspólnot mieszkaniowych. - Nie możemy inwestować wyłącznie w Zakaczawie. Inne dzielnice też są ważne. Staramy się być sprawiedliwi, aby wyrównać szanse wszystkich mieszkańców miasta – dodaje prezydent.Według miasta inwestycja w PWSZ jest wędką dla Zakaczawia. Dzieci z dzielnicy będą mogły kształcić się w wyższej szkole, aby później móc wesprzeć swoje rodziny. - Nie sztuką jest wybudowanie kolejnego placu zabaw. Tylko po co? Daniem czekolady i cukierów problemu Zakaczawia się nie rozwiąże – podsumowuje Tadeusz Krzakowski.

Głos w sprawie zabrał również dyrektor Teatru im. Heleny Modrzejewskiej. – Do 2014 roku mamy czas na rozliczenie planów rewitalizacji. We wrześniu 2011 roku upływa termin składania wniosków. Mamy więc okazję na napisanie dobrego projektu i rozszerzenie obszaru wsparcia – mówi Jacek Głomb. Firma Arleg zobowiązała się do nieodpłatnego stworzenia nowego planu. Jacek Głomb skierował pytanie do Tadeusza Krzakowskiego: Jeśli jest tak dobrze na Zakaczawiu, to dlaczego jest tak źle? Wręczył też przewodniczącemu rady pismo z 300 podpisami mieszkańców Zakaczawia, którzy domagają się pozostawienia 4,6 mln zł na ich dzielnicy.

Na sesji nie zabrakło przedstawicieli dzielnicy. Mieszkanka Zakaczawia przekonywała radnych, że pieniądze są ratunkiem dla dzielnicy. – Jestem matką czterech synów. Jedyną perełką na Zakaczawiu jest świetlica terapeutyczna. Tam mogę spokojnie zostawić chłopców. Poza świetlicą są skazani sami na siebie. Inwestycja w szkołę też jest ważna. Zanim jednak dzieci z Zakaczawia zostaną studentami muszą mieć szansę rozwoju – mówi mieszkanka dzielnicy.

Tadeusz Krzakowski po raz kolejny dodał, że plac zabaw nie rozwiąże problemu. – Mieszkańcy dzielnicy mają ambicję zmiany bytu i stylu życia i nie róbmy z Zakaczawia czegoś nieetycznego - podsumowuje prezydent.

Podczas głosowania radni zdecydowali, że 4,6 mln zł zostanie przeznaczone na remont ul. Libana i rewitalizację pomieszczeń Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej.


mb



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Piątek 26 kwietnia 2024
Imieniny
Marii, Marzeny, Ryszarda

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl