Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Będzie szybka kolej. Dla wnuków

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Pociąg torpeda ma pędzić przez Polskę z prędkością 350 km/godz. Kiedy? W Hiszpanii potrzebowali 15 lat. Dziś we Wrocławiu odbyły się konsultacje na temat przebiegu linii.

10 do 12 milionów euro kosztuje wybudowanie jednego kilometra szybkiej kolei. Pociąg pędzący 350 km/godz pokonywałby trasę z Wrocławia do Warszawy w 1:35 min., zamiast dzisiejszych 6 godzin. Supernowoczesna kolej ma połączyć Wrocław, Łódź i Poznań ze stolicą. Pociąg niczym torpeda ma mknąc przez Polskę.

Dziś w Urzędzie Marszałkowskim trwały konsultacje dotyczące przebiegu korytarzy linii dużych prędkości na terenie naszego województwa.

Mają one pomóc w podjęciu decyzji którędy ekspres będzie wjeżdżał do Wrocławia. Może to być Brochów lub Nadodrze.

Pierwszym etapem wprowadzania w Polsce szybkich kolei jest przygotowanie studium wykonalności linii dużych prędkości. Kosztujący 288,5 tys. euro dokument ma odpowiedzieć na pytanie czy takie pociągi w Polsce mogą być opłacalne, oraz jak sfinansować ich budowę. - Na pewno nie z pieniędzy samorządu województwa. Gwarantuje – ironizował marszałek Rafał Jurkowlaniec. Prawdopodobnie trzeba będzie sięgnąć do unijnej kieszeni, a resztę znaleźć w budżecie krajowym.

Gdy znajdą się pieniądze trzeba jeszcze nabyć ziemie, po której przebiegać będą tory szybkiej kolei. Dopiero potem zacznie się budowa. A kiedy do Warszawy dojedziemy w półtorej godziny? - To potrwa – przyznał Jurkowlaniec. - W Hiszpanii od planów do ukończenia budowy minęło 15 lat – mówił marszałek.

Gdy już polski super pociąg ruszy na tory w planach jest przedłożenie trasy aż do Pragi. Gdy także Czesi uporają się z budową szybkich kolei pociąg stanie się konkurencją dla samolotów. Kiedy to nastąpi. Za 30 – 40 lat – usłyszeliśmy w odpowiedzi.

Przeczytaj dokument Uwarunkowania społeczne i ekonomiczne - Program budowy linii dużych prędkości w Polsce


Paf



o © 2007 - 2020 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl

Twój afisz
na grupie Otomedia.pl
zadzwoń: 512 745 851
e-mail: reklama@otomedia.pl
Znajdź wydarzenie
na naszym afiszu
Twój afisz
na grupie Otomedia.pl
zadzwoń: 512 745 851
e-mail: reklama@otomedia.pl
 
Dzisiaj
Piątek 28 lutego 2020
Imieniny
Ludomira, Makarego, Wiliany

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl