Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji uruchomiło usługę przy współpracy z firmą CallPay. Co należy zrobić, aby kupić bilet przez telefon? Płatność odbywa się poprzez wykonanie połączenia na określony numer telefonu, który jest równoznaczny z konkretną linią danego środka komunikacji oraz odpowiednim biletem przejazdu.
Aby móc korzystać z usługi należy wcześniej zarejestrować się na stronie CallPay, a następnie przelać pieniądze na indywidualne konto CallPay, gdyż system działa na zasadzie przedpłaty. Teraz już możemy płacić za bilet przy użyciu komórki.
W celu dokonania zakupu biletu na przejazd środkami komunikacji świadczonymi przez MPK Legnica, zarejestrowany i posiadający środki pasażer podczas wchodzenia do autobusu lub w ciągu maksymalnie 1 minuty po wejściu do niego musi wykonać połączenie na jeden z numerów, odpowiadający określonej linii autobusowej. I tak:
Bilet jednorazowy:
76 74 54 1 XX (XX oznacza numer linii autobusowej)
Bilet całodzienny:
76 74 54 140
Podczas połączenia, Klient usłyszy komunikat o zbliżonej treści „dokonujesz zakupu biletu na linię …..,
- bilet normalny wybierz 1,
- bilet ulgowy 50 % wybierz 2,
- bilet ulgowy 40% wybierz 3.
Po dokonaniu wyboru pasażer usłyszy komunikat treści „wybrałeś …. (1 lub 2) zatwierdź przyciskiem #. Po zatwierdzeniu system przekaże komunikat o zbliżonej treści „dziękujemy” i nastąpi rozłączenie połączenia.
Kiedy zdarzy się tak, że kontroler będzie chciał sprawdzić czy kupiliśmy bilet, będziemy musieli zadzwonić na podany przez niego bezpłatny numer telefonu. Po połączeniu otrzymamy sms-a z treścią dotyczącą zakupionego biletu.