- Właśnie mija rok funkcjonowania w Legnicy sieci Media Markt. Czy rzeczywiście uruchomienie sklepu MM w Legnicy było trafioną inwestycją?
Marcin Banaszkiewicz: - Myślę, że tak. Legnica i Nowy Sącz to dwa miasta, w których sklepy Media Markt otwierane były niemal jednocześnie. Po roku obecności Media Markt w miastach około stutysięcznych, takich jak Legnica, uważamy, że był to strzał w dziesiątkę, bo tutaj ludzie także poszukują i pożądają nowoczesnych technologii. W ciągu rocznego funkcjonowania Media w Legnicy, w tak krótkim czasie udało nam się zdobyć pozycję lidera na lokalnym rynku. Udało nam się również zdobyć zaufanie klientów, którzy odwiedzają legnicką sieć Media Markt z odległych miejscowości w promieniu 60, 80 kilometrów. Dlatego sklep Media w Legnicy ma dużą szansę utrzymać się na lokalnym rynku i uzyskiwać dobre wyniki handlowe.
- Wybór produktów w Media jest bogaty. Na co klienci zwracają szczególną uwagę, o jakie produkty pytają najczęściej?
Marcin Banaszkiewicz: - Klienci najczęściej pytają o nowinki techniczne, czyli o telewizory w technologii LCD, notebooki, telefony nowej generacji, różnego rodzaju konsole do gier komputerowych. Osobną grupą są klienci, których interesują nowe rozwiązania w sprzęcie AGD.
- Przez rok działania sklepu w Legnicy, odwiedziło was blisko milion klientów. To liczba, która was poraża?
Marcin Banaszkiewicz: - Rzeczywiście jest to spora liczba klientów. Dla większości mieszkańców Zagłębia Miedziowego, to sklep pierwszego wyboru w zakupie sprzętu z zakresu elektroniki użytkowej. Najświeższe nowinki techniczne w doskonałych cenach, to niezwykle kusząca oferta dla każdego miłośnika i pasjonata sprzętu RTV. Media Markt w Legnicy odwiedzają przecież nie tylko mieszkańcy tego miasta, ale z całego regionu, z Lubina, Polkowic, Głogowa, ale także ze Środy Śląskiej, Brzegu Dolnego, Jeleniej Góry, a nawet z Wałbrzycha.
Zbigniew Sieciński: - W placówkach handlowych tego typu, jak Media Markt ważna jest powtarzalność. Klient do nas się przyzwyczaja, zna nasz sklep, lubi u nas przebywać i kupować. Bo wie, że tutaj może liczyć na miłą i profesjonalną obsługę, dlatego przyjeżdża do nas wielokrotnie. Nasz potencjał tkwi nie tylko w rzetelnej obsłudze, ale również w ofercie handlowej uwzględniającej potrzeby najbardziej wymagających klientów.
- W najbliższy czwartek, 13 marca, Media świętuje roczek. Znając oryginalność i pomysłowość w organizowaniu przez Media różnych akcji, czego możemy spodziewać się tym razem?
Marcin Banaszkiewicz: - Zaczynamy w czwartek o godz. 7. rano. O tej porze otwieramy sklep dla wszystkich klientów. Spodziewamy się, że niektórzy klienci ustawią się przed sklepem w nocy, co bardzo często zdarza się przy naszych akcjach, na przykład wyprzedażowych czy promocyjnych. Nad ranem, cierpliwym i wytrwałym klientom podamy urodzinową grochówkę prosto z polowego kotła, poczęstujemy ich także gorącą herbatą. W tym dniu skupimy się na przedstawieniu klientom przede wszystkim rewelacyjnie niskich cen niektórych produktów. Magnesami urodzinowej oferty będzie telewizor w technologii LCD, 32-calowy firmy Samsung, który będzie kosztował 1699 zł i laptop HP w cenie 1299 zł.
Zbigniew Sieciński: - W pierwszej fazie planowaliśmy zorganizowanie dużej akcji konkursowej, ale uznaliśmy, że produkty w atrakcyjnie niskich cenach o wiele bardziej skuszą naszych klientów. Urodzinowa akcja potrwa cztery dni, aż do niedzieli.
- Chciałbym na koniec namówić panów do zwierzeń na temat przyszłości Media Markt. Co w tym roku czeka legniczan?
Marcin Banaszkiewicz: - Tak naprawdę trudno jest mówić o konkretnych planach, bo działamy na żywym organizmie, jakim jest rynek. Rynek zmienia się z dnia na dzień i nasze działania w stosunku do klientów muszą być wprost proporcjonalne do tego, czego od sprzedawców wymaga rynek i na jakie produkty jest największe zapotrzebowanie. Nauczeni doświadczeniem wiemy, że są okresy, w których my sprzedawcy musimy zadbać o dobro klienta. Takim okresem jest np. kwiecień, maj, gdzie bardzo dużym popytem cieszą się cyfrowe aparaty fotograficzne, a także komputery. Na czas przyjęć komunijnych przygotowujemy specjalne oferty dla klientów. W czerwcu natomiast piłkarscy kibice emocjonować się będą mistrzostwami Europy. Na ten czas również planujemy bogatą ofertę promocyjną w segmencie RTV, zwłaszcza telewizorów. Sierpień to tradycyjnie miesiąc wyprzedaży w naszej sieci, a ostatni kwartał roku to szeroko zakrojona akcja promocyjna na niskie ceny.
- Dziękuje za rozmowę.